Profitul multinaţionalelor de pe piaţa românească a berii s-a dublat în 2006

Profitul companiilor multinaţionale din industria berii prezente pe piaţa românească, respectiv Ursus Breweries, Heineken, InBev şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a însumat anul trecut aproape 100 de milioane de euro, de peste două ori mai mult decât în 2005.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Profitul multinaţionalelor de pe piaţa românească a berii s-a dublat în 2006

Profitul multinaţionalelor de pe piaţa românească a berii s-a dublat în 2006

Profitul cumulat al celor patru companii - care acoperă circa 70% din piaţă - a totalizat anul trecut circa 351 de milioane de lei (99,6 milioane euro), de peste două ori mai mult decât în anul precedent, când, adunate, profiturile nete ale multinaţionalelor însumau 149,6 milioane lei, potrivit informaţiilor firmelor transmise Ministerului Economiei şi Finanţelor.

Ursus Breweries, filiala companiei americane SAB Miller, ocupă primul loc în clasamentul companiilor din industria de profil, în funcţie de valoare cifrei de afaceri şi a profitului, realizând anul trecut o cifră de afaceri de 663,7 milioane de lei (188,3 milioane de euro), în creştere cu circa 23%, şi un profit net de 123,9 milioane de lei (35,1 milioane de euro), de peste două ori mai mult faţă de nivelul din 2005.

Heineken România, filiala companiei olandeze Heineken, ocupă locul al doilea în topul producătorilor de bere, cu o cifră de afaceri de 588,4 milioane de lei (166,9 milioane de euro) în 2006, faţă de 574,8 milioane de lei în anul precedent, şi un profit net de 94,4 milioane de lei (26,8 milioane de euro), în creştere de peste şapte ori.

InBev România este numărul trei pe piaţă, înregistrând o cifră de afaceri de 558,1 milioane de lei (158,3 milioane de euro) anul trecut, cu aproape 37% mai mult decât în 2005, şi un profit de 75,1 milioane de lei (21,3 milioane de euro), faţă de 50,4 milioane de lei (circa 14 milioane euro) în anul precedent.

O altă multinaţională producătoare de bere este United Romanin Breweries Bereprod (URBB), care a obţinut anul trecut afaceri de 292,3 milioane de lei (82,9 miliane de euro), în creştere cu peste 19%, şi un profit de 57,5 milioane de lei (17,5 milioane de euro), mai mult decât dublu faţă de 2005. Rezultatele includ atât activitatea de producţie a berii, cât şi cea de fabricare a băuturilor răcoritoare.

Multinaţionalele acoperă circa 70% din piaţa berii din România şi au vândut anul trecut 12,6 milioane hectolitri de bere, dintr-un total al vânzărilor la nivel de piaţă de 17,7 milioane de hectolitri, conform asociaţiei Berarii României.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici