Profitul net al Kraft Foods a scăzut cu 58% în primul trimestru, la 799 milioane dolari

Publicat: 06 05. 2011, 13:20
Actualizat: 06 11. 2012, 14:15

Scăderea profitului se justifică prin majorarea costurilor materiilor prime şi prin dificultăţile economice, potrivit directorului financiar al grupului american, Tim McLevish. Rezultatul din primele trei luni ale anului trecut cuprind câştigurile obţinute din vânzarea diviziei de pizza.

În luna martie, Kraft a pierdut dreptul de a a distribui cafea Starbucks către retailerii alimentari.

Vânzările au crescut cu 4,4% în America de Nord, în perioada analizată, iar veniturile au avansat cu 24% pe pieţele dezvoltate. Kraft a redus estimarea privind creşterea organică a vânzărilor din acest an de la cel puţin 5% la minim 4%.

Grupurile alimentare şi de băuturi răcoritoare precum Kraft, Sara Lee şi Kellogg, au recurs la majorarea preţurilor multor produse pentru a face faţă creşterii costurilor materiilor prime. CEO-ul Kraft, Irene Rosenfeld, a declarat că ridicarea preţurilor a ajutat compania să amortizeze scumpirea materiilor prime.

Kraft a cumpărat anul trecut producătorul britanic de dulciuri Cadbury printr-o tranzacţie de 22,4 miliarde de dolari.

Acţiunile grupului au crescut cu 7% de la începutul anului.