Profitul net al PepsiCo a crescut anul trecut cu 6%, la 6,32 miliarde dolari

Profitul net al PepsiCo a crescut anul trecut cu 6%, la 6,32 miliarde de dolari, veniturile au urcat cu 34%, la 57,84 miliarde de dolari, iar grupul anticipează pentru acest an un avans accelerat al preţurilor materiilor prime şi condiţii economice dificile în statele dezvoltate.

Urmărește
6 afișări

Volumele vânzărilor de băuturi răcoritoare au crescut cu 9%, iar cele de snack-uri au avansat cu 3%, se arată în raportul financiar al PepsiCo pentru 2010.

"Performanţele operaţiunilor noastre au rămas solide, în pofida mediului economic dificil. Am înregistrat creşteri atât în afacerile cu băuturi răcoritoare, cât şi în cele cu snack-uri. Am abordat agresiv problema costurilor şi productivităţii pentru a avea rezultate financiare solide", a declarat preşedintele grupului, Indra Nooyi.

În Europa, veniturile nete au crescut anul trecut cu 38%, la 9,25 de miliarde de dolari. Profitul operaţional a avansat cu 9%, la 1,02 miliarde de dolari. Raportul notează că în 2010 avansul în volum al vânzărilor reflectă performanţele solide din Rusia, Turcia şi Polonia.

În ultimul trimestru al anului trecut, performanţele operaţiunilor cu snack-uri de pe piaţa europeană au fost sprijinite de creşteri de două cifre în Rusia şi avansuri în majoritatea statelor. Totodată, rezultatele din Europa de Est au fost mai bune decât cele din ţările vestice, unde condiţiile macroeconomice au rămas problematice.

Volumul vânzărilor de băuturi răcoritoare a urcat cu 5% atât în ultimele trei luni din 2010 cât şi pe ansamblul întregului an, în Europa, excluzând impactul achiziţiei unor îmbuteliatori, iar performanţe deosebite au fost înregistrate în ţările est-europene. Rusia, Turcia, Ucraina şi Polonia au consemnat creşteri de două cifre ale volumelor.

PepsiCo menţionează că şi-a majorat anul trecut cota pe piaţa europeană a snack-urilor şi a băuturilor carbogazoase.

Pentru acest an, grupul are în vedere continuarea proiectelor de investiţii din economiile emergente şi a activităţilor de promovare a brandurilor. De asemenea, PepsiCo se aşteaptă să beneficieze de sinergii în urma achiziţionării producătorului rus de sucuri şi lactate Wimm-Bill-Dann.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici