Profitul OMV Petrom, de peste patru ori mai mare decât în 2009

Profitul net al grupului OMV Petrom a crescut în primul semestru de 4,6 ori faţă de perioada similară a anului trecut, la 1,526 miliarde lei (368,3 milioane euro), iar vânzările au avansat cu 14%, la 8,343 miliarde lei (2,011 miliarde euro), calculate după standardele IFRS, a anunţat grupul.

Urmărește
92 afișări
Imaginea articolului Profitul OMV Petrom, de peste patru ori mai mare decât în 2009

Profitul OMV Petrom, de peste patru ori mai mare decât în 2009 (Imagine: Thomas Dan/Mediafax Foto)

În primele şase luni ale anului trecut compania a avut un profit net de 331 milioane lei şi vânzări de 7,328 miliarde lei.

Grupul a înregistrat în perioada aprilie - iunie 2010 un profit net de 719 milioane lei, cu mult peste câştigul din intervalul similar al anului trecut, de numai 6 milioane lei. Profitul din al doilea trimestru este cu 11% mai redus faţă de câştigul din primele trei luni, de 807 milioane lei.

Totuşi, vânzările din al doilea trimestru, de 4,409 miliarde lei, au fost cu 12% peste valoarea din perioada ianuarie-martie, de 3,934 miliarde lei.

"Pe parcursul trimestrului al doilea din 2010 am continuat să obţinem rezultate foarte bune, în pofida deteriorării cererii pe piaţă, datorită disciplinei financiare, managementului strict al costurilor şi optimizării operaţionale. În Exploatare&Producţie, producţia s-a situat sub nivelul înregistrat în trimestrul II al anului trecut, deoarece declinul natural al producţiei de ţiţei şi gaze din România nu a fost compensat integral de producţia noilor sonde forate şi cea adiţională obţinută prin programul de reparaţii capitale la sonde", a declarat în raportul financiar semestrial directorul general al Petrom, Mariana Gheorghe.

Compania a obţinut în primul semestru un profit înainte de taxe şi impozite (EBIT) de 1,675 miliarde lei, de trei ori mai mare decât cel consemnat în aceeaşi perioadă a anului trecut, de 539 milioane lei.

Profitul net după interesele minoritarilor s-a ridicat la 1,521 miliarde lei, de circa 4,4 ori mai mare decât cel din intervalul similar din 2009, de 347 milioane lei.

Rezultatele din al doilea trimestru au fost influenţate pozitiv de mediul favorabil al preţului la ţiţei şi de managementul strict al costurilor, datorită creşterii preţului la ţiţeiul Ural cu 32% faţă de perioada aprilie-iunie 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici