Proiect PSD pentru transferarea către autorităţile locale a acţiunilor Ministerului Transporturilor la Administraţia Porturilor Maritime

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a anunţat că deputaţii PSD constănţeni lucrează la un proiect de lege pentru transferarea acţiunilor pe care MT le are la Administraţia Porturilor Maritime (APM) către autorităţile locale, precizând că a discutat cu premierul Victor Ponta despre acest lucru.

Urmărește
207 afișări
Imaginea articolului Proiect PSD pentru transferarea către autorităţile locale a acţiunilor Ministerului Transporturilor la Administraţia Porturilor Maritime

Proiect PSD pentru transferarea către autorităţile locale a acţiunilor Ministerului Transporturilor la Administraţia Porturilor Maritime

Primarul Radu Mazăre a anunţat, miercuri, după şedinţa Consiliului Local, că cele 60 de procente pe care Ministerul Transporturilor (MT) le deţine la Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" Constanţa ar urma să fie împărţite, dacă proiectul respectiv va fi votat, între Primăria Constanţa, Primăria Năvodari, Primăria Mangalia şi Consiliul Judeţean Constanţa.

"La ora actuală acţiunile Administraţiei Porturilor sunt împărţite astfel: 20 la sută le are Fondul Proprietatea, 20 la sută municipalitatea şi 60 la sută le are Guvernul (n.r. - Ministerul Transporturilor). Deputaţii noştri de Constanţa vor depune în Parlament un proiect de lege, sigur nu va fi votat până la alegeri, dar dacă vom avea majoritate, este discutată cu premierul, cele 60 la sută din acţiunile pe care le deţine Guvernul vor trece la autoritatea locală. În principiu cam 10-15 la sută la Consiliul Judeţean, cam trei-patru la sută Primăria Mangalia, trei-patru la sută Primăria Năvodari şi restul la Primăria Constanţa. Din profitul care va fi făcut de Portul Constanţa, o parte va rămâne pentru dezvoltare şi pentru investiţii, iar restul se va împărţi către autorităţile locale. Astfel, veniturile nu vor mai pleca la Bucureşti, ci vor veni în bugetele noastre locale de aici urmând să susţinem gigacaloria, construcţiile, şamd", a declarat Radu Mazăre.

El a susţinut că, dacă este bine administrat, portul ar putea avea un profit de 10 milioane de euro anual, iar Primăria Constanţa ar putea câştiga astfel aproximativ 3 milioane din această sumă.

"Dacă portul este bine administrat, profitul este cam de 10 milioane de euro. El n-a fost bine administrat, numai pe hârtie au fost trecuţi banii prin nişte subterfugii. Noi am luat în baza celor 20 la sută acţiuni, pe trei ani, vreo 2 milioane de euro. Dar dacă este bine administrat scoate cam 10 milioane de euro din care parţial vor rămâne în Administraţia portului pentru investiţii şi restul vor fi împărţiţi. Ar însemna anual un ajutor pentru Primăria municipiului Constanţa, aşa la o primă estimare foarte sumară, de vreo 3 milioane şi ceva de euro. În statele din nordul Europei toate sunt la autorităţile locale. Este o chestiune de voinţă politică pe care USL o are să o facă", a mai afirmat Radu Mazăre.

El a menţionat că în acest caz nu se va pune în discuţie privatizarea portului şi nici preluarea managementului de către străini pentru că pachetul majoritar de acţiuni ar fi la autorităţile locale.

"Deocamdată, este proiectul privind managementul străin, că aşa a semnat guvernul cu FMI, dar în momentul când toate acţiunile trec la autorităţile locale, iese din această discuţie, iar de privatizare nu mai poate fi vorba pentru că este o voinţă politică şi un acord discutat între mine şi premier. Alaltăieri când am fost la Bucureşti printre altele am discutat şi acest lucru", a mai spus primarul Constanţei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici