- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiectul noii legi a transporturilor prevede înfiinţarea unui registru privind abaterile firmelor
Ministerul Transporturilor va elabora până în decembrie o nouă lege a transporturilor, pentru a armoniza legislaţia naţională cu cea comunitară, printre schimbări fiind apariţia registrului electronic european, unde vor fi înregistrate pentru doi ani abaterile angajaţilor şi firmelor din domeniu.
"La 4 decembrie întră in vigoare noi directive europene pe care trebuie să le adoptăm şi noi. Există o serie de elemente noi, cum ar fi conduita de bună purtare care va fi înregistrată într-un registru eletronic, dovezi pentru capacitatea financiară a firmei, accesul la profesie, cabotajul şi creşterea valabilităţii licenţei şi copiei conforme la zece ani", a declarat, într-o conferinţă, directorul general al Direcţiei de Transporturi Rutiere din Ministerul Transporturilor, Sorin Sârbu.
În registrul electronic vor fi înregistrate timp de doi ani abaterile de la legislaţie ale şoferilor de camioane, dar şi ale firmei, atât pe teritoriul României, cât şi pe teritoriul altor state UE.
"Reputaţia proastă se poate duce şi la acţionariat, nu doar la şoferi dacă, de exemplu, nu informează asupra insolvenţei. Încălcările grave de legislaţie vor fi monitorizate de UE, precum şi modul în care reacţionează autorităţile. Autorităţile române trebuie să motiveze de ce nu a luat măsurile administrative în spiritul legii. Astfel, se responsabilizează şi autorităţile", a spus Sârbu.
Prezent la eveniment, directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Florian Coman, a declarat că o problemă pentru firmele de transport o va constitui nivelul competenţelor profesionale ale managerilor, care prin noua lege vor avea mai multe responsabilităţi.
"Nivelul de competenţe profesionale nu e chiar cel mai bun. Şi din pricina noastră şi din pricina transportatorilor. Noi am scos diplome pe bandă rulantă pentru că aşa era legislaţia atunci, inclusiv la taximetre, trebuia să ai o diplomă ca să prestezi activitatea. Şoferii nu aveau timp să vină la cursuri pentru că erau plecaţi în curse, iar profesorii erau şi ei dezinteresaţi", a spus Coman.
Sârbu a spus că România doreşte să impună obligativitatea prezenţei unui manager de transport în cadrul unei firme doar pentru activităţile de transport plătit, nu şi pentru transporturile firmei în nume propriu.
"Rămân valabile acele diplome acordate deja şi care sunt recunoscute în Uniunea Europeană, dar nivelul de pregătire de la cursuri a fost mai jos faţă de reglementările actuale. De aceea, nu vrem să impunem acest manager la activităţile în nume propriu, fără plată", a afirmat Sârbu.
O altă noutate va fi introducerea avertismentului, care în prezent se poate obţine doar în instanţă prin schimbarea contravenţiei în avertisment.
Totodată, capacitatea financiară a firmei de transport va trebui dovedită printr-o asigurare sau în baza unui audit care va lua în considerare doar capitalul şi rezervele operatorului.
Prin aceste directive, Uniunea Europeană doreşte să pregătească sectorul transporturilor pentru liberalizarea pieţei care va avea loc în 2014.
"Controalele vor reduce numărul de firme, dar va fi şi o ridicare a ştachetei privind calitatea pentru că din 2014 trebuie să facă faţă concurenţei reale din UE", a explicat directorul ARR.
Potrivit lui Coman, anul trecut au fost desfiinţate 2.500 de firme din domeniul transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Mişcarea prin care românii ar putea avea un preţ mult mai mic la gaz din 2026. ”Ne-am putea decupla de la acest mecanism”
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO