Grupul Daimler, producătorul automobilelor Mercedes-Benz, şi fabricantul de anvelope Continental prognozează că preţul mare al unor produse precum oţelul şi cauciucul va avea un impact de câte 700 de milioane de euro asupra profiturilor lor din acest an.
Peugeot Citroen evaluează acest impact la 500 de milioane de euro.
„Este unul dintre factorii negativi, într-un mediu de afaceri favorabil”, a declarat recent directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, la salonul auto de la Geneva.
Preţul cauciucului ar putea creşte cu până la 32% până în decembrie, la 605 yeni pe kilogram (7.407 dolari pe tonă), potrivit estimărilor analiştilor şi traderilor.
Preţul oţelului va creşte mai rapid decât al materiilor prime, în primul semestru, întrucât producătorii se confruntă cu costul mai mare al minereului de fier, a anunţat în februarie asociaţia europeană Eurofer.
Producătorii de automobile se confruntă şi cu creşterea preţului petrolului, care a depăşit 100 de dolari pe baril din cauza tulburărilor politice din Libia.