- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (26.09.2018, 09:48)
- Departament Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proteste ale transportatorilor în Capitală/ 300 de transportatori au participat astăzi şi 2.500 se anunţă după referendum
Membrii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) protestează în zilele de miercuri şi joi, de la ora 9:00 la ora 15:00, în faţa Ministerului Transporturilor. Ei sunt nemulţumiţi că se ia în discuţie schimbarea reglementările privind transportul de pasageri. Aproximativ 300 de transportatori au participat între ora 9:00 şi ora 12:00 la miting. Ei ameninţă că numărul va creşte de şapte-ori, după referendum.
Urmărește
1362 afișări
Proteste ale transportatorilor în Capitală
Săptămâna trecută, transportatorii au anunţat că vor protesta în zilele de 25 septembrie, 26 septembrie şi 27 septembrie, cu 1.000 de autocare, dar au obţinut autorizaţie doar pentru 26 şi 27 septembrie, pentru un miting cu 500 de autocare.
„Am mers cu o cerere de 1.000, dar ni s-au aprobat 500. Cred că vor veni cam 500 de persoane şi 500 de autobuze, cel puţin. Nu a fost timpul necesar, noi am depus joi cererea de miting, au primit-o vineri, din ce am înţeles de la autorităţile de la Primăria Capitalei, de la Comisia de Ordine Publică, şi ne-au chemat astăzi (n.r. - luni)”, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, Ion Comuşi, prim-vicepreşedintele COTAR. Confederaţia include federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
„Nu vrem să creăm un disconfort cetăţenilor şi este un mesaj pe care îl transmitem mai mult doamnei premier. Poate nu a fost informată, noi asta ne dorim. Dorinţa noastru nu este să creăm un discomfort cetăţenilor din Bucureşti şi să avem şi pierderi din această cauză. Ideea este că acest ordin creează o destabilitate totală şi vor intra foarte multe firme de transport privat în insolvenţă”, a mai spus reprezentantul COTAR.
Transportatorii sunt nemulţumiţi că se discută modificarea reglementărilor privind transportul de persoane, atât interjudeţean, cât şi judeţean, aşa cum sunt stabilite prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 980/2011. Reglementările vizate sunt incluse într-un proiect legislativ care se află în dezbatere la Comisia de Dialog Social, fiind vizat subpunctul de pe ordinea de zi.
„Noi i-am cerut domnului ministru Şova un singur lucru: să scoată subpunctul de pe ordinea de zi şi să îl pună într-o dezbatere publică. S-o discutăm, după cum este şi normal şi să cădem de comun acord, nu cum este neapărat mai bine pentru noi, ci pentru cetăţean”, au menţionat reprezentanţii COTAR, anterior, printr-un comunicat de presă.
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, joi, 20 septembrie, pentru MEDIAFAX, că a primit nenumărate notificări de la Consiliul Concurenţei că, la acordarea licenţelor pentru transporturile interjudeţene de pasageri din România, trebuie eliminat criteriul de vechime pe traseu.
„În România, astăzi şi de mai mult de 15 ani, o companie, dacă este autorizată pentru transport de pasageri şi îşi propune să facă transporturi de la Bucureşti la Madrid, poate face acest lucru în maximum o săptămână, capătă toate autorizările. Dacă doreşte să facă transport de la Bucureşti la Iaşi, nu a putut să facă acest lucru niciodată şi, în viziunea transportatorilor, care îşi propun să protesteze nici nu ar trebui să poată face acest lucru vreodată. Pentru că până acum criteriul de alocare a acestor trasee în exclusivitate a fost legat de vechimea pe trasee. Regulamentul european 1.370, care intră în vigoare la 1 iulie 2019, prevede ca accesul la piaţa transporturilor publice regulate de pasageri să fie liber. Proiectul de ordin pe care l-am promovat, şi care se află în consultare publică, reglementează acest lucru. Nu pierde nimeni dreptul de a avea acces la piaţă, însă nici nu va mai fi împiedicat nimeni să aibă acces la piaţă”, a explicat Şova.
Într-un comunicat transmis în urmă cu câteva zile, transportatorii precizau că de asemenea, cer să fie modificată Legea taximetriei, respectiv scoaterea sintagmelor în „mod repetat” şi „în mod permanent”, precum şi activitatea de „rent a car” să treacă la Ministerul Transporturilor, conform solicitărilor depuse în repetate rânduri. „Dorim ca activitatea de «rent a car» să fie trecută în administraţia ARR, pentru a exista o mai bună coordonare şi funcţionare a acesteia, eliminând astfel orice posibilitate de activitate neautorizată”, se menţionează în comunicatul de presă al COTAR.
Transportatorii mai consideră că domeniul transporturilor trece printr-o situaţie de criză în acest moment, având în vedere preţul combustibilului, care a crescut cu peste 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, lipsa forţei de muncă, creşterile salariale impuse, lipsa infrastructurii, deprecierea monedei naţionale şi creşterea inflaţiei pentru serviciile de transport cu aproape 2,6%.
Mitingul transportatorilor: 300 au participat astăzi şi 2.500 se anunţă după referendum
Mitingul transportatorilor, membrii ai Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), era programat de la ora 9:00 la ora 15:00, fiind anunţată participarea a 500 de autocare. Un miting similar este programat pentru joi, transportatorii având obţinută deja autorizaţia.
„Am avut 300 de maşini, 300 din 500, pentru că nu au mai avut unde să le bage cei de la Poliţia Rutieră, nu au avut spaţiul necesar, conform protocolului”, a declarat pentru MEDIAFAX, Ion Comuşi, vicepreşedintele Confederaţiei. Acesta s-a referit doar la numărul transportatorilor care au participat astăzi la miting.
„Protestatarii au fost şoferii, că nu au avut cine să vină. Peste două săptămâni, după referendum, vom fi 2.500 de maşini la Bucureşti. Mâine, după protest, vom merge la Subcomisie, la Comisia de la Primărie, pentru aprobarea mitingului de săptămâna viitoare, miercuri şi joi, iar, peste două săptămâni, avem 2.500 de oameni la Bucureşti, cu maşini cu tot”, a precizat Comuşi.
Membrii COTAR au anunţat, miercuri, că, după referendum, vor organiza o grevă naţională, dacă ministrul Transporturilor va modifica actualele reglementările privind transportul de persoane, atât interjudeţean, cât şi judeţean. „Nu vrem să facem o grevă naţională în timpul referendumului, dar, după referendum, vom face o grevă la nivel naţional, să vedem şi noi dacă este monopol, cum spune domnul Şova”, a subliniat Comuşi.
Transportatorii privaţi de pasageri sunt nemulţumiţi că se ia în discuţie schimbarea reglementărilor privind transportul de pasageri şi cer demisia ministrului Transporturilor, Lucian Şova, deoarece, spun ei, a dispus modificarea Ordinului cu patru luni înainte de implementare.
„Majoritatea operatorilor de transport la nivel judeţean şi interjudeţean, după ultima declaraţie a domnului Şova, în care a spus că avem monopol şi că sunt anumite firme de 15 ani, dacă îl deranjează pe domnul Şova sau pe doamna Dăncilă, deoarece domnul ministru nu poate să facă afirmaţii fără să întrebe la Guvern, că noi suntem de 15 ani şi există stabilitate în transportul interjudeţean şi judeţean de persoane, atunci înseamnă că suntem într-o ţară anormală. Colegii noştri, după ultimele şedinţe cu domnul Şova, au cerut, prin noi, să-i cerem demisia. Dacă nu-şi dă demisia, noi o să stăm în stradă, iar, dacă dânsul crede că noi ne jucăm, se înşeală”, a detaliat reprezentantul COTAR.
„Am ajuns la disperare. Cerem de doi ani de zile ca rent-a-car-ul să treacă la Ministerul Transporturilor - nicio autoritate nu face nimic în acest sens, noi nu putem să ne autorizăm. Deci, dacă dumneavoastră vă duceţi acum la Primăria Capitalei să vă luaţi autorizaţia de rent-a-car, nu puteţi. De ce? Pentru că nu au întocmit Regulamentul de Autorizare. Şi ce facem? Nu mai circulăm? Nu mai funcţionăm? Am dat doar un exemplu. 80% din administraţiile publice locale nu au întocmit regulamentul de autorizare. Doamna Dăncilă trebuie să ia nişte măsuri”, a adăugat Ion Comuşi.
Şoferii prezenţi la miting spun că au o serie de nemulţumiri pentru care protestează, însă principalul motiv este acordarea licenţelor pentru transporturile de pasageri interjudeţean şi judeţean.
„Principala noastră problemă este cea legată de acordarea licenţelor, deoarece se pierd curse interjudeţene. Noi aducem personal la magazinele din judeţele Teleorman şi Giurgiu. Eu, de exemplu, sunt din Giurgiu şi aducem angajate la un supermarket, iar, prin faptul că s-a îngreunat procesul de acordare a licenţelor pe ruta interjudeţeană, fac să ne dispară traseul. Eu pot să fac o cursă doar pe traseul pe care îmi scrie în licenţă, n-am voie să circul cu pasagerii în altă localitate”, a declarat, pentru MEDIAFAX, un şofer pe o cursă interjudeţeană din Giurgiu.
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, joi, 20 septembrie, pentru MEDIAFAX, că a primit nenumărate notificări de la Consiliul Concurenţei că, la acordarea licenţelor pentru transporturile interjudeţene de pasageri din România, trebuie eliminat criteriul de vechime pe traseu.
„În România, astăzi şi de mai mult de 15 ani, o companie, dacă este autorizată pentru transport de pasageri şi îşi propune să facă transporturi de la Bucureşti la Madrid, poate face acest lucru în maximum o săptămână, capătă toate autorizările. Dacă doreşte să facă transport de la Bucureşti la Iaşi, nu a putut să facă acest lucru niciodată şi, în viziunea transportatorilor, care îşi propun să protesteze nici nu ar trebui să poată face acest lucru vreodată. Pentru că până acum criteriul de alocare a acestor trasee în exclusivitate a fost legat de vechimea pe trasee. Regulamentul european 1.370, care intră în vigoare la 1 iulie 2019, prevede ca accesul la piaţa transporturilor publice regulate de pasageri să fie liber. Proiectul de ordin pe care l-am promovat, şi care se află în consultare publică, reglementează acest lucru. Nu pierde nimeni dreptul de a avea acces la piaţă, însă nici nu va mai fi împiedicat nimeni să aibă acces la piaţă”, a explicat Şova.
Într-un comunicat transmis în urmă cu o săptămână, transportatorii precizau că, de asemenea, cer să fie modificată Legea taximetriei, respectiv scoaterea sintagmelor în „mod repetat” şi „în mod permanent”, precum şi activitatea de „rent a car” să treacă la Ministerul Transporturilor, conform solicitărilor depuse în repetate rânduri.
„Dorim ca activitatea de «rent a car» să fie trecută în administraţia ARR, pentru a exista o mai bună coordonare şi funcţionare a acesteia, eliminând astfel orice posibilitate de activitate neautorizată”, se menţionează în comunicatul de presă al COTAR.
Transportatorii mai consideră că domeniul transporturilor trece printr-o situaţie de criză în acest moment, având în vedere preţul combustibilului, care a crescut cu peste 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, lipsa forţei de muncă, creşterile salariale impuse, lipsa infrastructurii, deprecierea monedei naţionale şi creşterea inflaţiei pentru serviciile de transport cu aproape 2,6%.
Citește pe alephnews.ro: Fermele ecologice sunt rezistente în fața inundațiilor și declinului biodiversității
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe