Radiografia businessului Tarom
Tarom trebuie să regândească reţeaua de rute pe care operează pentru a nu mai pierde bani, să exploateze eficient flota de avioane care în prezent este foarte eterogenă (aeronave din cinci familii diferite), să implementeze o politică de distribuţie eficientă prin care să valorifice toate canalele de distribuţie (inclusiv internetul) şi să reanalizeze procedurile prin care face achiziţiile publice.
Radiografia businessului Tarom (Imagine: Petrica Tanase/Mediafax Foto)
Acestea sunt concluziile unui raport al Corpului de Control al Primului-Ministru, dar şi ale unui raport al Roland Berger, văzute de Ziarul Financiar. În absenţa acestor măsuri, compania riscă să se afunde şi mai mult în pierderi şi să rămână fără lichidităţi.
Cele mai multe rute pe care operează Tarom au fost neprofitabile în ultimii patru ani, compania aeriană de stat, cu pierderi de aproape 200 de milioane de euro în perioada 2008-2011, renunţând la prea puţine dintre aceste curse.
Politica de distribuţie, tradiţională. Nu s-au valorificat toate canalele de distribuţie
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru accidentul din 2 mai. În accident au murit doi tineri. Decizia nu este definitivă
-
Scandal între vecini în Capitală: Bătrân agresiv, imobilizat de poliţişti. Surse: Cel agresat ar fi David Popovici
-
WhatsApp spune că jurnaliştii şi membrii societăţii civile au fost ţinta unui spyware israelian
Compania de stat continuă să aibă o politică de distribuţie şi de preţ tradiţională, nefiind implementat un mix activ de distribuţie prin mai multe canale de vânzări.
Anul trecut Tarom a vândut doar 7% din biletele de avion pe internet, faţă de 90%, cum vând companiile low-cost, şi de 20%, cum înregistrează alţi jucători tradiţionali, arată raportul Roland Berger văzut de ZF.
Tarom a vândut cele mai multe bilete, 69%, prin intermediari (de exemplu, agenţii de turism), 13% prin birouri proprii şi restul prin parteneriate cu alte companii aeriene. Asta în condiţiile în care din ce în ce mai multe companii aeriene încearcă să îşi atragă clienţii direct pe propriul site de rezervări pentru a reduce costurile, de exemplu low-costul Wizz Air vinde peste 80-90% din bilete online, neavând birouri locale.
Citeşte mai multe despre radiografia businessului Tarom pe www.zf.ro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO