Înmatriculările de maşini noi au scăzut cu aproape 60% în România în perioada ianuarie-august, faţă de intervalul similar al anului trecut, de la 201.870 la 81.824 de unităţi, în timp ce, la nivelul UE, declinul a fost de numai 7,9%, de la 10.128.865 la 9.328.743 de autoturisme, se arată într-un raport al asociaţiei, prezentat marţi.
Piaţa auto românească a fost devansată de Cehia, Suedia şi Portugalia în intervalul analizat. Cehia a înregistrat o creştere de 9% a numărului de înmatriculări noi, însă Suedia şi Portugalia au raportat scăderi de 23,7%, respectiv 32,1%.
Potrivit datelor prezentate săptămâna trecută de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înregistrările de automobile noi au scăzut cu 59,4% în primele opt luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 81.857 de unităţi, de la 201.915 de maşini în perioada similară a lui 2008.
Între statele membre care au aderat la UE după anul 2004, România a coborât cu o poziţie în perioada menţionată, până pe locul 3.
Germania şi-a păstrat poziţia de cea mai mare piaţă auto europeană, înregistrând în primele opt luni o creştere de 26,8% a înmatriculărilor de autoturisme noi, de la 2.110.089 la 2.674.600 de unităţi, datorită programului de casare introdus de guvern, care a oferit o subvenţie de până la 2.500 de euro clienţilor care au ales să renunţe la maşinile vechi în schimbul unor modele noi, cu un consum de combustibil mai eficient.
Franţa şi Italia ocupă poziţiile doi, respectiv trei în clasamentul pe ţări din UE, fiecare cu circa 1,4 milioane de automobile noi intrate în circulaţie în primele opt luni.