Raiffeisen Bank România a cumpărat portofoliul de retail al Citi

Raiffeisen Bank România a cumpărat portofoliul de retail al Citi România, respectiv peste 100.000 de clienţi cu active de mai mult de 90 de milioane de euro şi peste 175 milioane euro în depozite la finele anului trecut.

Urmărește
549 afișări
Imaginea articolului Raiffeisen Bank România a cumpărat portofoliul de retail al Citi

Raiffeisen Bank România a cumpărat portofoliul de retail al Citi (Imagine: Silviu Matei/ Mediafax Foto)

Raiffeisen Bank a anunţat joi semnarea acordului cu Citibank România, tranzacţia urmând să fie finalizată după aprobarea de către Consiliul Concurenţei, cel mai probabil în trimestrul al treilea.

Termenii financiari ai tranzacţiei nu au fost anunţaţi.

"Acordul prevede că Raiffeisen Bank va prelua un portofoliu de peste 100.000 de clienţi, cu active de 460 milioane lei (peste 90 de milioane de euro) şi peste 770 milioane de lei (peste 175 milioane euro) în depozite, potrivit datelor de la 31 decembrie 2012, precum şi toţi angajaţii diviziei de retail a Citibank România", se arată într-un comunicat al Raiffeisen.

Steven van Groningen, preşedinte şi CEO al Raiffeisen Bank România, a declarat că modelul de afaceri al Citi pe toate segmentele de retail este similar cu cel al Raiffeisen şi că tranzacţia a fost stabilită şi luând în calcul calitatea portofoliului de credite preluat.

"Vânzarea reprezintă cea mai bună soluţie pentru clienţi, angajati şi acţionari. (...) Vom continua să investim în România pentru deservirea clienţilor noştri corporativi globali şi locali, a întreprinderilor mici şi mijlocii, a instituţiilor financiare şi a sectorului public", a declarat în comunicat Tibor Pandi, directorul general al Citi România.

Raiffeisen precizează că până la finalizarea trazancţiei clienţii Citibank vor continua să fie deserviţi în conformitate cu prevederile contractuale şi cu reglementările şi normele prudenţiale aplicabile.

"Termenii tranzacţiei sunt confidenţiali şi nu sunt de natură să influenţeze indicatorii celor două grupuri financiare internaţionale", potrivit comunicatului.

În decembrie 2012 grupul american Citigroup a prezentat un plan de "repoziţionare" cu scopul de a reduce semnificativ cheltuielile şi a îmbunătăţi eficienţa, printre măsuri numărându-se vânzarea sau restrângerea semnificativă a operaţiunilor de consumer banking din România, Turcia şi alte trei ţări.

În cazul României, Citi se va concentra pe segmentul dedicat companiilor, anunţa atunci Citibank România.

"Deşi Citibank România are un portofoliu puternic şi cu o creştere rapidă, în actualul context economic, nu va putea să atingă, suficient de repede, dimensiunea şi profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi să işi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din România, segment pe care banca este puternică", potrivit unui comunicat transmis la acea dată de bancă.

Citibank România are 460 de angajaţi.

Raiffeisen Bank, deţinută de grupul austriac Raiffeisen Bank International AG în proporţie de 99,49% din acţiuni, a avut anul trecut un profit net de 88 de milioane euro, în scădere 8,4% faţă de câştigul obţinut în 2011. Rezultatele financiare preliminare ale celor 40 de instituţii de credit de pe piaţa românească indică pierderi cumulate record, de 2,12 miliarde lei, pentru anul trecut, aproape triple faţă de 2011.

Activele Raiffeisen Bank s-au redus anul trecut cu 4%, la 5,31 miliarde euro. Banca are aproximativ două milioane de clienţi persoane fizice, peste 100.000 de IMM-uri şi 7.500 de companii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici