Raiffeisen Bank vrea să crească mai rapid decât piaţa bancară locală şi vizează majorarea cotei

Raiffeisen Bank România vrea crească mai rapid decât sectorul bancar local, în contextul rezultatelor bune din 2010 şi problemelor înregistrate de unii competitori, şi vizează o majorare a cotei de piaţă, potrivit reprezentanţilor grupului austriac Raiffeisen Bank International (RBI).

Urmărește
3 afișări

Raiffeisen Bank România este controlată de RBI.

Directorul general al grupului austriac, Herbert Stepic, a oferit România ca exemplu pentru a explica, într-o conferinţă pentru investitori, intenţia grupului de a se dezvolta în unele state mai rapid decât pieţele bancare locale.

Dacă decidem să ne dezvoltăm mai rapid decât piaţa, contează cum suntem poziţionaţi, a afirmat el.

"Să luăm de exemplu o piaţă ca România. Am avut rezultate foarte bune în România anul trecut, cu o rata a creditelor neperformante şi provizioane la jumătate faţă de piaţă, ceea ce ne-a pus într-o poziţie superioară şi cred că pe poziţia a doua la profitabilitate. Sunt şi alte pieţe pe care avem rezultate similare. Vom folosi rezultatele foarte bune în privinţa riscurilor pentru a continua evoluţia foarte bună pe provizionare şi vom folosi foarte activ acest model. Vom utiliza modele al căror succes a fost dovedit. În cazul României este valabil şi pentru segmentul corporate şi pentru cel de retail. Alte bănci, competitori, sunt într-o poziţie mai puţin bună şi trebuie să reacţioneze la rezultate mai rele legate de risc, ceea ce le va afecta operaţiunile şi ne va lăsa nouă loc pentru a ne dezvolta", a spus şeful RBI.

Regiunea Balcanilor, dar şi România, respectiv Ucraina, ar putea înregistra o creştere moderată a creditării, în funcţie de segmentul pentru companii.

"Din cauza somajului ridicat în statele din regiunea Balcanilor, creşterea creditării va rămâne limitată. În funcţie de segmentul pentru companii, am putea vedea un avans moderat. Situaţia se prezintă în acest mod în România şi Ucraina", a afirmat Stepic.

Raiffeisen vizează şi o majorare a cotei de piaţă în România, potrivit directorului financiar al grupului, Martin Grull.

"Creşterea din regiunea Balcanilor va fi anul acesta destul de redusă. În Romania, unde am avut rezultate excelente, vom încerca să atragem mai multe afaceri bune şi vom ţinti o majorare uşoară a cotei de piaţă", a spus el.

Grull se aşteaptă ca programul de obligaţiuni pe termen mediu (Medium Term Notes - MTN) lansat în România să atragă finanţare la costuri rezonabile.

"Am iniţiat în România un program de obligaţiuni pe termen mediu prin care credem că putem atrage finanţare la un cost rezonabil, atât în euro cât şi în lei", a răspuns Grull la o întrebare privind posibilitatea atragerii de fonduri de pe pieţele locale în mai multe state, între care şi România.

Preşedintele şi directorul general al Raiffeisen Bank România, Steven van Groningen, a declarat, la sfârşitul lui martie, că banca va propune acţionarilor lansarea unui program de obligaţiuni pe termen mediu, în lei şi valută, prin care să atragă fonduri de până la 1,5 miliarde de euro, cu maturităţi de peste un an.

Profitul net al Raiffeisen Bank România a crescut anul trecut cu 12%, la 83 milioane euro, în principal datorită reducerii la jumătate a cheltuielilor cu provizioanele, la 48 milioane euro, de la 88 milioane euro în 2009. La sfârşitul anului trecut, valoarea totală a activelor băncii era de 5,11 miliarde de euro, în creştere cu 9% faţă anul precedent.

Volumul total al creditelor a crescut cu 18%, la 3,04 miliarde euro, iar portofoliul de depozite a urcat cu 9%, la 3,69 miliarde euro.

Raiffeisen Bank România ar putea acorda pentru anul trecut dividende în sumă aproximativ egală cu cea din 2009, de 143,55 milioane lei, astfel încât cea mai mare parte a câştigului din 2010 va fi capitalizat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici