- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Raiffeisen Leasing: Companiile vor finanţarea de active necesare pentru activitate, nu de maşini noi
Companiile din România şi-au schimbat comportamentul ca urmare a crizei financiare, solicitând firmelor de leasing finanţări în special pentru active care influenţează activitatea desfăşurată, în detrimentul achiziţiei de autoturisme pentru uz personal, potrivit Raiffeisen Leasing.
"Dacă până în 2009 interesul era în egală măsură pentru finanţarea unei maşini de uz personal şi poate pentru încă două-trei camioane cu care să facă afacerea, acum tendinţa este de soluţionare a nevoilor de finanţare exclusiv pentru active care influenţează activitatea companiei. Acolo unde am finanţat autoturisme au fost flote mici pentru activitatea de distribuţie a companiei, nu pentru uzul propriu. Acest lucru a devenit mai proeminent în primul trimestru al acestui an", a declarat şeful Raiffeisen Leasing, Felix Daniliuc.
El a arătat că se observă din ce în ce mai multe planuri de afaceri realiste, ceea ce reprezintă un element de confort în execuţia contractelor de leasing.
"Preponderent solicitările sau interacţiunile pe care le avem cu clienţii indică nevoi de finanţare în zona echipamentelor şi a facilităţilor de susţinere a activităţii în infrastructură, echipamente medicale şi agricultură. Acestea sunt şi zone pe care ne propunem să le finanţăm în acest an", a spus directorul general al Raiffeisen Leasing.
Daniliuc a menţionat că Raiffeisen Leasing vrea să finanţeze companiile şi IMM-urile şi nu are ca obiectiv creditarea persoanelor fizice.
"La momentul de faţă persoanele fizice au un grad de îndatorare destul de însemnat, ca atare cred că potenţialul este limitat. Dacă avem o solicitare, vom da curs acesteia, dar acest segment nu reprezintă un focus din partea noastră", a spus Daniliuc.
Şeful Raiffeisen Leasing estimează că valoarea pieţei de leasing va creşte la 1,3 miliarde de euro în acest an, de la 1,12 miliarde de euro la finele lui 2010.
"Evoluţia pieţei de leasing va depinde de doi factori, respectiv dacă se confirmă estimarea privind o creştere economică de 1,5% atunci vom vedea un avans de 13-15% a pieţei de leasing şi un al doilea element îl reprezintă faptul că majoritatea companiilor de leasing conştientizează contracţia portofoliului şi îşi manifestă dorinţa de a completa cât mai curând posibil, cât mai rapid, şi probabil vor exista anumite iniţiative care să accelereze reconstrucţia portofoliului", a spus Daniliuc.
El a atras atenţia că există totuşi firme de leasing care încep din nou să se axeze doar pe volumele activităţii şi acest lucru ar putea determina apariţia unei noi crize în sectorul de profil.
"Constat acum că există încă jucători din piaţa de leasing care încearcă să atragă clienţi pentru a se încadra la volume mai mari şi mă tem că dacă acest lucru nu este strict corelat cu performanţa economică a companiei, cu capacitatea reală de îndatorare a clientului, riscăm să vedem din nou o criză pentru companiile de leasing. Interesul nu este să dau acum cu avans zero ca să permit clientului, de exemplu, să îşi ia în loc de două camioane cât văd că îşi permite, mai multe. Nu poate mai mult de două camioane, dar el spune că vrea să finanţezi opt pentru că altfel nu încheie contract cu tine. Principial nu este corect ca eu să dau curs unei asemenea solicitări. Avem de pierdut cu toţii: clientul pentru că în doi ani devine sufocat de efortul financiar şi eu pentru că nu ajung cu acel contract la finalitate", a spus Daniliuc.
El a menţionat că firmele de leasing trebuie să înţeleagă nevoia reală de finanţare a clienţilor, care nu trebuie finanţaţi în orice manieră pentru că atunci există riscul să se producă o nouă criză.
Raiffeisen Leasing şi-a prezentat, luni, rezultatele financiare potrivit cărora a obţinut anul trecut un profit net de 900.000 de euro, iar câştigul net consolidat raportat la nivelul grupului de leasing -Raiffeisen Leasing România, Raiffeisen Broker Asigurare şi Raiffeisen Leasing Moldova - s-a ridicat la 1,9 milioane de euro, potrivit standardelor internaţionale de contabilitate, IFRS.
Compania a încheiat anul trecut contracte noi de 53 milioane de euro, dintre care 22 milioane de euro pentru echipamente (42%), 25 milioane de euro pentru vehicule (47%) şi 6,1 milioane de euro pentru imobile (11%). Echipamentele finanţate de Raiffeisen Leasing au fost destinate sectorului construcţiilor în proporţie de 26,3%, segmentului medical - 16,4% şi agriculturii - 5,5%.
Totodată, dintre vehiculele finanţate aproape jumătate erau vehicule grele, 42,4% au fost autoturisme şi 9,6% vehicule uşoare.
Compania a fost înfiinţată în iulie 2002 şi este controlată în proporţie egală de Raiffeisen-Leasing International şi Raiffeisen Bank Romania.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO