Prima pagină » Economic » Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune

Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune

Criza nu le-a stricat prea mult planurile curieriştilor. Deşi în 2009, vânzările au scăzut, atât în volum cât şi în valoare, finele anului a dat semne de revenire, iar plusurile au început să apară la ambele capitole. Scăderea nu a venit nicidecum din micşorarea volumelor ci, în special, din pricina diminuării greutăţii coletelor, pe de-o parte, iar de cealaltă parte, din mutarea solicitărilor dinspre livrarea expres (în termen scurt)către cea normală.
Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune
Liliana Micu
02 nov. 2010, 13:43, Economic

„În unele zile, se vedea că sunt mai puţine pachete, dar dacă înainte îmi

încăpea sub braţ un singur colet, erau zile când erau mai uşoare şi mai

mici, deci angajaţii duceau chiar trei deodată”, spune Carsten Helssen.

Explicaţia directorului de comunicare al UPS pentru scăderea totuşi

rezonabilă în parametri economici actuali se referă la faptul că mulţi

dintre clienţi au nevoie de livrarea rapidă a produselor, ca parte a

modelului lor de business: „Dacă distribui de exemplu DVD-uri sau noi

aparate electronice, livrarea e extrem de importantă pentru că toate trebuie

să ajungă simultan în diverse colţuri ale lumii. E absurd să fi apărut pe

rafturile magazinelor din Paris şi nu şi pe cele din Vancouver”.

Aşa se face că şefii marilor companii de curierat se gândesc în continuare

la dezvoltare. Huburile europene ale UPS (Koln), DHL (Leipzig), FedEx

(Paris) şi TNT (Liege) îşi trimit avioanele către tot mai multe destinaţii.

Iar cererea din noile ţări cucerite nu e un criteriu strict la care se

opresc. „Avem un avion chiar şi către Andorra. Dacă un client ne contactează

şi vrea să livreze colete către Argentina, Japonia, Franţa, Andorra şi

Cipru, am putea pierde contractul dacă nu îi acoperim două din cinci

destinaţii”, ilustrează Helssen printr-un exemplu cât se poate de relevant.

Aşa au ajuns marile businessuri europene şi în România, iar 2008 a fost anul

în care şi-au făcut simţită prezenţa. Topul companiilor din curierat nu s-a

schimbat faţă de 2009, cel mai mare jucător privat rămânând Fan Courier,

care a rulat afaceri de 40 de milioane de euro şi a avut un profit net de

8,3 milioane de euro.

Citeşte mai multe despre curierat pe www.businessmagazin.ro