Curieratul, ferit de criză. Cum rezistă industria în recesiune
„În unele zile, se vedea că sunt mai puţine pachete, dar dacă înainte îmi
încăpea sub braţ un singur colet, erau zile când erau mai uşoare şi mai mici, deci angajaţii duceau chiar trei deodată”, spune Carsten Helssen.Explicaţia directorului de comunicare al UPS pentru scăderea totuşi
rezonabilă în parametri economici actuali se referă la faptul că mulţi dintre clienţi au nevoie de livrarea rapidă a produselor, ca parte amodelului lor de business: „Dacă distribui de exemplu DVD-uri sau noi
aparate electronice, livrarea e extrem de importantă pentru că toate trebuie să ajungă simultan în diverse colţuri ale lumii. E absurd să fi apărut pe rafturile magazinelor din Paris şi nu şi pe cele din Vancouver”.Aşa se face că şefii marilor companii de curierat se gândesc în continuare
la dezvoltare. Huburile europene ale UPS (Koln), DHL (Leipzig), FedEx (Paris) şi TNT (Liege) îşi trimit avioanele către tot mai multe destinaţii.Iar cererea din noile ţări cucerite nu e un criteriu strict la care se
opresc. „Avem un avion chiar şi către Andorra. Dacă un client ne contactează şi vrea să livreze colete către Argentina, Japonia, Franţa, Andorra şi Cipru, am putea pierde contractul dacă nu îi acoperim două din cinci destinaţii”, ilustrează Helssen printr-un exemplu cât se poate de relevant.Aşa au ajuns marile businessuri europene şi în România, iar 2008 a fost anul
în care şi-au făcut simţită prezenţa. Topul companiilor din curierat nu s-a schimbat faţă de 2009, cel mai mare jucător privat rămânând Fan Courier, care a rulat afaceri de 40 de milioane de euro şi a avut un profit net de 8,3 milioane de euro.Citeşte mai multe despre curierat pe www.businessmagazin.ro