Recesiunea din România a afectat afacerile Pepsi în 2009

Publicat: 28 10. 2009, 14:12
Actualizat: 11 11. 2012, 13:05

„Ţinând cont de dificultăţile afacerilor din Europa şi de presiunile asupra volumelor din Statele Unite, suntem mulţumiţi de performanţele companiei din trimestrul al treilea (…) În Europa, trendurile economice deteriorate din România au avut un impact negativ asupra veniturilor şi profitului operaţional în acest trimestru, în timp ce volumele comercializate s-au îmbunătăţit secvenţial pe toate celelalte pieţe. Ne aşteptăm ca aceste presiuni să continue până la sfârşitul anului. În consecinţă, revizuim estimările pentru 2009 la un profit ajustat de 1,83-1,87 dolari pe acţiune”, a declarat Robert C. Pohlad, preşedinte şi director general executiv al PepsiAmericas, într-un comunicat prezentat miercuri de companie.

Anterior, Pepsi anticipa un profit pe acţiune de 1,87-1,94 dolari în acest an.

Încasările din vânzări obţinute de Pepsi în Europa Centrală şi de Est au scăzut cu 27% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 279 milioane de dolari, în principal din cauza impactului negativ generat de volatilitatea pieţelor valutare.

În volum, vânzările PepsiAmericas în regiune s-au redus cu 9,3% în perioada analizată, „reflectând condiţiile economice în continuare dificile de pe pieţele emergente, în particular din România”, se arată în comunicat.

Veniturile din vânzări ale companiei pe pieţele central-est europene au coborât cu 27% în trimestrul trei, respectiv cu 29,5% în primele nouă luni, în timp ce volumul de produse comercializate s-a redus cu 9,3% în perioada iulie-septembrie, respectiv 11,4% de la începutul anului.

Profitul operaţional al Pepsi în regiune a coborât cu circa 73% atât în primele nouă luni, cât şi în trimestrul al treilea.

PepsiAmericas a înregistrat, la nivel mondial, un profit net de 58,4 milioane de dolari în trimestrul al treilea, în scădere cu 23,5% comparativ cu nivelul de 76,4 milioane de dolari din perioada similară a anului trecut, în timp ce veniturile din vânzări s-au redus cu 14,4%.