Recomandări pentru călătorii cu avionul în perioada aglomerată a verii: check-in online

CN Aeroporturi Bucureşti dă câteva sfaturi importante pasagerilor care călătoresc cu avionul în lunile de vârf ale verii, iulie şi august. Aceste recomandări vizează informarea constantă, check-in-ul online, sosirea la aeroport cu suficient timp înainte de zbor, evitarea bagajului de cală, etc.

Urmărește
370 afișări
Imaginea articolului Recomandări pentru călătorii cu avionul în perioada aglomerată a verii: check-in online

Recomandări pentru călătorii cu avionul în perioada aglomerată a verii: check-in online

În contextul creşterii traficului aerian – lunile iulie şi august fiind tradiţional luni în care acesta atinge valorile maxime anuale – CN Aeroporturi Bucureşti recomandă pasagerilor următoarele:

- Să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, manţinând contactul cu operatorul aerian; întotdeauna, atunci când îşi achiziţionează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informaţii de la compania aeriană în cazul oricăror modificări

- Să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp şi, în unele cazuri, chiar bani

- Să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului

- Să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală; în lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee; la destinaţie, se evită aşteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă

- Să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani. Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasageruluii sau în bagajul de mână

- Să se informeze asupra drepturilor pasagerilor, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate. Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al parlamentului european şi al consiliului prezintă clar toate condiţiile

- Să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară. Biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.

- Pe aeroporturile din România, să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici