Recordul „hărniciei“ la Ministerul Transporturilor a fost un avans de 2% într-un an pe Autostrada Suplacu de Barcău-Borş, adică 3 metri pe zi

Publicat: 14 10. 2011, 06:43
Actualizat: 06 11. 2012, 11:50

Ziarul Financiar demarează o campanie de monitorizare a celor opt şantiere de autostrăzi din România începute înainte de 2011 în care îşi propune să prezinte lunar stadiul lucrărilor de pe tronsoanele aflate în construcţie, dar şi al plăţilor realizate de compania de autostrăzi pentru fiecare drum.

În afară de recordul negativ înregistrat pe segmentul Suplacu de Barcău – Borş, al doilea a fost cel de pe şan­tierul Moa­ra Vlăsiei – Ploieşti, unde

s-a avansat în 14 luni cu 12%, în perioada 1 iulie 2010 – 1 septembrie 2011.

Pe de altă parte însă, datele transmise de CNADNR arată că pe anumite şantiere se recuperează într-un an ce nu s-a făcut în perioada scursă de la începutul lucrărilor. De exemplu, pe autostrada Arad -Timişoara lucrările erau finalizate în procent de 75% la 1 septembrie, faţă de procentul de 29% din vara anului trecut.

Media de 60%

În medie, cele opt şantiere de autostrăzi sunt finalizate în proporţie de doar 60%, deşi vorbim de lucrări începute în 2007 care trebuia să fie gata în 2010.

CNADNR a plătit până acum peste 750 de milioane de euro pentru cei 243 de kilometri de autostrăzi aflaţi în construcţie dintr-un total de circa 1,5 miliarde de euro.

Citeşte mai multe despre campania de monitorizare a celor opt şantiere de autostrăzi din România pe www.zf.ro