- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Record de zboruri anulate de către companiile aeriene. Pasagerii pot obţine compensaţii
În ultima vreme, există o avalanşă de zboruri anulate pe ultima sută de metri de către companiile aeriene, dar pasagerii pot solicita compensaţii de până la 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului, conform specialiştilor furnizorului de servicii FlightClaim.ro.
Record de zboruri anulate de către companiile aeriene. Pasagerii pot obţine compensaţii
Pe fondul pandemiei şi imposibilităţii de a opera zborurile programate, companii aeriene din toată lumea s-au văzut nevoite să facă restructurări, să scadă salarii, să ajusteze nivelul serviciilor oferite, ori chiar să vândă o parte dintre aeronavele deţinute pentru a face rost de capital. Acum, odată cu relaxarea restricţiilor, redeschiderea graniţelor şi dorinţa tot mai mare a oamenilor de a relua călătoriile, companiile aeriene par depăşite situaţie şi adesea nu pot onora zborurile vândute.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Avion doborât de Rusia sau un simplu accident? Care sunt teoriile contradictorii din spatele tragediei aviatice din Kazahstan
-
Elon Musk propune testare cognitivă pentru oficialii americani aleşi
-
Criza din Coreea de Sud: Opoziţia vrea să-l demită din funcţie şi pe preşedintele interimar. Motivul invocat
-
Biden cere Pentagonului să intensifice livrările de arme către Ucraina
Este cazul multor companii aeriene de renume din ţări dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii, China sau Marea Britanie, dar nici România nu face excepţie.
Înainte de pandemie, circa 180.000 de români erau afectaţi în fiecare an de anularea sau întârzierea zborurilor. În fiecare zi, în medie, 5-6 zboruri care aterizau sau decolau din România aveau întârzieri de peste 3 ore sau erau anulate, iar în ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri de peste 3 ore, spre nemulţumirea a sute de pasageri.
Cele mai multe dintre anulările de săptămână trecută de pe aeroporturile din România, de exemplu, au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despagubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales în plin sezon, cum ar fi Bucureşti – Londra şi retur, Bucureşti – Alghero (Sardinia, Italia) şi retur. Alte zboruri anulate au fost Roma – Satu Mare, Bucureşti – Lisabona şi retur, Iaşi – Paris şi Paris Iaşi şi Bacău – Liverpool. Pasagerii au fost sfătuiţi să-şi facă rezervări pentru alte zborul ori lăsaţi să aştepte ore în şir fără prea multe explicaţii.
Sunt frecvente situaţiile de anulare şi în cazul zborurilor charter, deşi sunt incluse eronat în categoria zborurilor cu orar modificat. De cele mai multe ori pasagerii pleacă în vacanţă cu 1-2 zile mai târziu decât era planificat. Conform regulamentului European şi acest timp de modificare se consideră tot o anulare.
Atunci când se justifică anularea sau reprogramarea unui zbor, companiile aeriene reclama “motive operaţionale”, care fie ţin de lipsa de personal, fie ascund de fapt un numâr insuficient de rezervări pentru zborul respectiv.
Descurajaţi de birocraţie sau de procedurile dificile, ori pentru că pur şi simplu nu sunt la curent cu drepturile pe care le au, doar maxim 10% dintre pasagerii românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme, fie el anulat, amânat sau supra-rezervat, ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului.
Conform datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai frecvente întârzieri sau anulări sunt Londra, Roma, Paris şi Milano, dar şi aeronavele de pe zboruri interne, ori care vin din destinaţii exotice mai au întârzieri, uneori chiar şi charterele, inclusiv acestea făcând obiectul regulamentului european care apără drepturile pasagerilor.
“Este o practică tot mai întâlnită în ultima perioadă, ca diverse companii aeriene să anuleze zboruri dacă nu au suficienţi pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane şi să mute pasagerii pe alte zboruri sau să îi trimită acasă revoltaţi, fără a le comunica prea multe informaţii. Recomandăm tuturor să fie extrem de atenţi şi vigilenţi în ceea ce priveşte orarul de zbor, iar dacă au probleme, să se informeze cu privire la drepturile lor”, a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.