Reducerea costurilor, cea mai frecventă strategie de criză în rândul companiilor din România
Reducerea costurilor a fost cea mai răspândită strategie de criză în rândul companiilor din România care au avut performanţe bune în ultimii ani, urmată de creşterea productivităţii şi restructurarea activităţii, potrivit rezultatelor unui sondaj al Ernst & Young.
Reducerea costurilor, cea mai frecventă strategie de criză în rândul companiilor din România (Imagine: Shutterstock)
Sondajul a fost efectuat la finele lunii octombrie în rândul a 172 de manageri de la tot atâtea companii din România, majoritatea private, care "au avut succes" în contextul crizei economice globale din ultimii ani.
Puţin peste jumătate dintre companiile vizate au acţionariat românesc, iar 47% au acţionariat străin; 13% sunt listate la bursă, 5% sunt controlate de stat, iar alte 5% sunt deţinute de fonduri de capital privat. Aproape o cincime - 19% - au avut venituri de peste 100 milioane euro în ultimul an fiscal încheiat, 8% între 50-99,9 milioane euro, 47% între 10-49,9 milioane euro, 22% între 1-9,9 milioane euro, respectiv 5% sub 1 milion euro.
Toate sectoarele economiei sunt reprezentate în rândul respondenţilor, cu ponderi mai ridicate pentru industrie şi manufactură, retail şi comerţ, industrie alimentară şi agricultură, respectiv servicii.
Majoritatea companiilor participante la sondaj, respectiv 70% dintre acestea, fac afaceri de tip business to business, 26% lucrează direct cu consumatorii, iar 4% au afaceri cu statul.
Întrebaţi care a fost prima reacţie la criza financiară globală, 34% dintre managerii intervievaţi au indicat reducerile de costuri, 23% creşterea productivităţii, 16% restructurarea activităţii, respectiv 11% dezvoltarea de noi produse. Un procentaj de 5% dintre companii au încercat să-şi consolideze poziţia pe piaţă prin fuziuni şi achiziţii, iar alte 5% s-au orientat către atragerea de fonduri europene.
Totodată, 38% dintre manageri plasează controlul costurilor printre principalii factori care au determiant succesul companiei lor în criză, 15% indică inovaţia, 12% atragerea şi reţinerea angajaţilor performanţi, 10% restructurarea, respectiv 9% creşterea productivităţii.
Puţini respondenţi cred că factori ca ajustarea strategiei de preţuri, motivarea angajaţilor, calitatea produselor şi serviciilor sau relaţiile cu clienţii au contribuit semnificativ la performanţele companiilor în perioada crizei.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:00
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1073. Rubio: E nerealist să spunem că Ucraina putea învinge complet Rusia şi recuceri Crimeea / Serviciile digitale ale Gazprom, perturbate de serviciile de informaţii militare ucrainene / Transporturile de petrol suspendate în portul rusesc Ust-Luga după un atac cu drone
-
astăzi, 12:24
Prima reacţie a mediului de business la bugetul de stat pe 2025: Un buget optimist