Reducerea primei pentru maşini electrice a înjumătăţit vânzările Daciei Spring

Piaţa de maşini electrice este lovită în plin: Reducerea primei pentru maşini electrice de la 10.000 la 5.000 de euro a înjumătăţit vânzările Daciei Spring şi a dus la prăbuşirea pieţei acesteia, arată Ziarul Financiar.

Urmărește
391 afișări
Imaginea articolului Reducerea primei pentru maşini electrice a înjumătăţit vânzările Daciei Spring

Reducerea primei pentru maşini electrice a înjumătăţit vânzările Daciei Spring

Autoturismele „elec­trifi­ca­te“ au o scădere de 17%, reali­zând o cotă de piaţă de 24,7%, din care auto­turis­me­le pur electrice în­registrea­ză o scădere de 68%, rea­li­zând o cota de piaţă de 4,9%, po­trivit datelor cen­tralizate de Asoci­a­ţia Producă­torilor şi Importato­rilor de Auto­mo­bile (APIA).

Scăderea din acest an pe seg­mentul maşinilor electrice vi­ne după ani de zile în care vân­zările acestora s-au dublat an de an. Dar în 2024 prima pro­­gramului Rabla Plus s-a în­jumăţit de la 10.000 la 5.000 de euro, motiv pen­tru care 80% din banii des­ti­naţi per­soane­lor fizice au rămas ne­chel­tuiţi, potri­vit celor de la Dacia. Mai mult, Dacia Spring, „motorul“ pieţei de elec­trice din ultimii ani, a cunoscut o scădere de 47% în pri­mele şapte luni ale a­ces­tui an. Pe de altă parte, şi preţul ma­şinii a crescut - în 2021 când s-a lansat, cu Rabla ma­şina costa 8.000 de euro, în timp ce acum preţul a urcat între 12.000 şi 15.000 de euro, în funcţie de versi­u­nea de echipare.

În luna iulie 2024 primele trei cele mai vândute autoturisme 100% elec­trice sunt: Tesla Model 3, cu 168 uni­tăţi şi o creştere de 15% faţă de ace­eaşi perioadă a anului precedent, Dacia Spring cu 67 unităţi şi o scădere de 92% şi Hyundai Kona cu 56 de unităţi. Pe de altă parte, Dacia a anunţat un nou model Spring, ale cărui comenzi sunt deja înregistrate, iar livrările încep din toamnă.

Comisia Europeană a anunţat în 12 iunie că începând cu luna iulie vor fi impuse taxe antisubvenţie de până la 38,1% pentru maşinile electrice chi­nezeşti. Spring va avea o taxă su­pli­men­tară de 20,8%, dar procentul este calculat din preţul de export din Chi­na, nu din preţul comercial al maşinii, astfel încât impactul ar putea fi mai redus în cazul unor maşini. Taxa vine deja pe lângă cea vamală de 10%. Mi­hai Bordeanu, directorul Dacia, a ex­plicat că cine a comandat maşina va avea şi preţul pentru care a semnat, in­diferent de modificările legislative. Chiar şi în acest scenariu, Spring va ră­mâne produs în China, la uzina Dong­feng şi nu va fi transferat în Europa.

Modificarea Rabla Plus scade vânzările de maşini Dacia Spring

În ceea ce priveşte vânzările pe plan local, Spring este deja afectat ne­gativ de modificarea programului Rabla Plus din acest an, prin care pri­ma a scăzut la 5.000 de euro în 2024, faţă de 10.000 de euro până în 2023.

În aceste condiţii, Mihai Bordea­nu spunea într-un interviu acordat ZF că pentru noul model compania are în medie 100 de comenzi pe lună, în timp ce în momentul lansării, în 2021, erau chiar şi 400-500 pe lună.

După evoluţia importantă a lunilor anterioare, iulie 2024 vine cu o creştere de 0,5% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna iulie a anului 2023 şi cu o scădere de 36% faţă de luna iunie 2024.

Autoturismele, care reprezintă aproximativ 82% din total, au înregistrat în luna iulie 2024, un volum de 12898 unităţi, cu -4,4% mai puţin faţă de luna similară din 2023, fiind de menţionat că pe întreg anul 2024 înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a iulie 2024, o cotă de piaţă de 24,7%, care depăşeşte cu 15,2 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici