Regele a căzut! Trăiască "vechiul rege"? Coroana pentru cea mai valoroasă companie din Europa şi-a schimbat posesorul

Producătorul de bunuri de lux LVMH şi-a recâştigat coroana de cea mai mare companie din Europa, după ce acţiunile producătorului de medicamente Novo Nordisk au scăzut din cauza temerilor că va trebui să reducă preţul medicamentelor sale de succes pentru pierderea în greutate şi diabet în SUA.

Urmărește
593 afișări
Imaginea articolului Regele a căzut! Trăiască "vechiul rege"? Coroana pentru cea mai valoroasă companie din Europa şi-a schimbat posesorul

Regele a căzut! Traiască "vechiul rege"? Coroana pentru cea mai valoroasă companie din Europa şi-a schimbat posesorul

Cifrele iniţiale de ieri au fost confirmate astăzi. Acţiunile LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, au crescut cu 7,5% pe parcursul săptămânii, în ciuda scăderii de vineri. Rivalul elveţian Richemont a raportat joi o creştere neaşteptat de puternică a vânzărilor pentru ultimele trei luni ale anului 2024, declanşând o creştere în sectorul luxului din Europa. LVMH a fost ultima data cea mai mare companie din Europa în 2023.
 
Rezultatele solide ale Richemont, proprietarul Cartier, susţinute de cererea din SUA, au sporit speranţele unei reveniri în sectorul luxului după un an 2024 dificil.
 
Compania pariziană LVMH, controlată de miliardarul francez Bernard Arnault, valorează acum 345,3 miliarde de euro, cu puţin mai mult decât Novo Nordisk, care a încheiat săptămâna cu o evaluare de piaţă de 344,5 miliarde de euro. 
 
Industria luxului, pentru care LVMH este simbolul, a suferit anul trecut pe fondul scăderii cererii în China, deoarece cumpărătorii au redus cheltuielile şi încrederea consumatorilor a scăzut vertiginos. Această încetinire a adâncit o problemă aşteptată de mult timp după boom-ul luxului din era Covid, când vânzările şi profiturile din întreaga industrie au doborât recorduri, deoarece cumpărătorii plictisiţi şi cu economii au cheltuit pe produse din clasa de lux.
 
În timp ce investitorii sunt încântaţi să vadă din nou lumină în domeniul luxului, este posibil ca rezultatele solide ale Richemont să nu se repete în întreaga industrie, deoarece brandurile sale de bijuterii Cartier şi Van Cleef & Arpels îl protejează parţial de recesiuni.
 
LVMH, care deţine Louis Vuitton şi Dior, este mai expus decât Cartier la clienţii aspiraţionali din clasa de mijloc în activitatea sa principală de modă şi marochinărie, în timp ce divizia sa de băuturi Moët Hennessy este de aşteptat să aibă un alt an dificil.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici