Daimler va încerca să lanseze în fiecare an câte un model de vehicul hibrid
"În pofida presiunilor enorme cu care se confruntă întreaga industrie de profil, privim anul 2009 cu încredere. Considerăm că abilitatea noastră de a inova este un avantaj în faţa competiţiei, în special în vremuri dificile", a afirmat Zetsche.
Daimler va scoate pe piaţă cel puţin câte un model nou de vehicul hibrid în fiecare an, începând în 2009 cu sedanul S400 BlueHybrid, considerat a fi cea mai economică maşină din clasa sa.
În luna decembrie, Daimler a cumprat o participaţie de 49% la divizia producătoare de baterii cu ioni de litiu a companiei Evonik. Bateriile funcţionale cu tehnologia ioni de litiu reprezintă o componentă importantă a vehiculelor hibrid sau cu propulsie integral electrică.
"Cred, de asemenea, în viitorul companiilor auto care se folosesc de inovaţii, cum ar fi cazul Daimler", a spus oficialul comnaiei germane.
Daimler, ca de altfel toţi constructorii de automobile, a fost afectat de scăderea cererii în SUA şi pe alte pieţe.
Vânzările auto au coborât în SUA cu 18% în 2008, ajungând la cel mai scăzut nivel din 1992.
Grupul german a anunţat, la sfârşitul lunii decembrie 2008, că nu va renunţa la programul care prevede investiţii de 14 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare până în 2010, în pofida crizei financiare, fără a exclude, însă, mici modificări ale strategiei.
Citeşte şi:
Daimler a preluat 10% din acţiunile producătorului Kamaz
Vânzările auto din SUA ar putea înregistra o scădere de 30% în decembrie