- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.12.2018, 18:41)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Regulamentul UE privind geolocarea se aplică de luni. Ce schimbări aduce pentru clienţii magazinelor online
Regulamentul Uniunii Europene (UE) privind geoblocarea a intrat în vigoare începând de luni, 3 decembrie, conform unui comunicat de presă al Comisiei Europene (CE), în care se subliniază că astfel geoblocare nejustificată în comerţul online din UE va dispărea.
Urmărește
5501 afișări
Regulamentul UE privind geolocarea se aplică de luni. Ce presupune acesta
„Acest regulament va ridica restricţiile şi va facilita comerţul electronic în beneficiul consumatorilor şi companiilor prin normalizarea accesului la preţuri, vânzări şi condiţii de plată. Consumatorii online nu vor mai fi discriminaţi pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă”, se subliniază în comunicatul de presă al CE.
Aproape 40% din consumatorii din UE au încredere, atunci când achiziţionează bunuri sau servicii prin internet de la vânzători situaţi într-o altă ţară a UE (Eurobarometru 397, 2015), în timp ce numai 19% din consumatori efectuează efectiv achiziţii online dintr-o altă ţară, mai arată datele din 2015).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
„Noile norme ale UE privind comerţul electronic vizează exploatarea acestei potenţiale cereri transfrontaliere semnificative şi crearea de noi oportunităţi pentru companii. Astfel, vor fi eliminate obstacolele nejustificate precum redirecţionarea către site-ul din ţara consumatorului sau cerinţa de a plăti cu un card de debit sau de credit dintr-o anumită ţară. Drept urmare, se va pune capăt discriminării online pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă. Nu doar consumatorii vor avea de câştigat, ci şi companiile, printre beneficiile lor putând fi enumerate: asigurarea unui acces mai bun la produsele şi serviciile oferite online; crearea unui nivel sporit de certitudine pentru companii şi mai ales consolidarea încrederii consumatorilor; reducerea costurilor de tranzacţionare şi sarcina administrativă. Ridicarea acestor restricţii marchează un pas important pentru consolidarea Pieţei Unice Digitale.
Geoblocarea (geoblocking) este o practică discriminatorie care împiedică accesarea unui magazin online găzduit într-un stat membru de către cetăţenii unui alt stat membru, în esenţă îngrădind accesul la anumite servicii sau produse, conform CE.
„Această practică este posibilă prin blocarea accesului la website-uri, refuzarea livrării sau aplicarea unor preţuri diferenţiate în funcţie de naţionalitate, ţară de reşedinţă sau locaţia consumatorului. Sectoarele cele mai afectate sunt electronice, electrocasnice şi hardware”, explică reprezentanţii Comisiei.
Iniţiativa face parte din Strategia pentru Piaţa Unică Digitală, venind în completarea altor iniţiative: eliminarea taxelor de roaming şi acordul privind accesarea serviciilor de conţinut online la nivel transfrontalier.
„Împreună cu eliminarea tarifelor de roaming şi posibilitatea ca oamenii să acceseze de oriunde din UE conţinutul online la care sunt abonaţi (portabilitatea serviciilor de conţinut online), aceasta este una dintre iniţiativele importante care transformă piaţa unică digitală într-o realitate şi creează noi drepturi digitale pentru toţi europenii”, concluzionează reprezentanţii CE.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe