- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault a ales Franţa, în defavoarea României şi Spaniei, pentru producerea unui motor diesel
Constructorul auto francez Renault a renunţat la România şi Spania pentru producerea viitorului motor 1.6 dCi diesel, acesta urmând să fie construit începând cu 2011 într-o uzină franceză.
Renault a ales Franţa, în defavoarea României şi Spaniei, pentru producerea unui motor diesel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Motorul, realizat în cadrul parteneriatului Renault-Nissan, va fi produs la uzina din oraşul Cléon, din vestul Franţei.
Iniţial, Renault intenţiona să construiască motorul la uzina din Piteşti sau la cea din Valladolid, Spania.
Constructorul auto consideră că facilitatea de producţie din Cléon este mai potrivită, în condiţiile în care uzina dispune deja de echipamentul necesar, a declarat, pentru AFP, un purtător de cuvânt al Renault.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
PNL o susţine pe Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidenţiale
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
"Investiţia va fi mai ieftină", a declarat oficialul, care a precizat că proiectul beneficiază de subvenţii din partea guvernului şi autorităţilor locale.
Prin stabilirea producţiei în Franţa vor fi menţinute 450 de locuri de muncă la Cléon, se arată într-un comunicat al Renault.
Preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, a anunţat în februarie că statul va acorda împrumuturi de câte trei miliarde euro principalilor constructori auto locali Renault şi PSA Peugeot Citroën, dacă aceştia se angajează să susţină uzinele din Franţa.
Grupul a anunţat în luna martie că va repatria producţia unor anumite modele de Clio, construite în Slovenia, într-o uzină franceză pentru a face faţă creşterii cererii.
Motorul 1.6 dCi diesel este unul eficient, cu emisii scăzute de noxe, prin care Renault intenţionează să înlocuiască modelul 1.9 dCi diesel, se arată în comunicatul citat. Noul produs va oferi o putere de 130 cp (96 kW), la fel ca modelul 1.9 dCi, însă emisiile de dioxid de carbon vor fi mai scăzute cu 30g/km. De asemenea, motorul va fi cu 20% mai eficient din punct de vedere al economiei de combustibil decât cel pe care îl înlocuieşte.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO