Renault a ales Franţa, în defavoarea României şi Spaniei, pentru producerea unui motor diesel

Constructorul auto francez Renault a renunţat la România şi Spania pentru producerea viitorului motor 1.6 dCi diesel, acesta urmând să fie construit începând cu 2011 într-o uzină franceză.

Urmărește
148 afișări
Imaginea articolului Renault a ales Franţa, în defavoarea României şi Spaniei, pentru producerea unui motor diesel

Renault a ales Franţa, în defavoarea României şi Spaniei, pentru producerea unui motor diesel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Motorul, realizat în cadrul parteneriatului Renault-Nissan, va fi produs la uzina din oraşul Cléon, din vestul Franţei.

Iniţial, Renault intenţiona să construiască motorul la uzina din Piteşti sau la cea din Valladolid, Spania.

Constructorul auto consideră că facilitatea de producţie din Cléon este mai potrivită, în condiţiile în care uzina dispune deja de echipamentul necesar, a declarat, pentru AFP, un purtător de cuvânt al Renault.

"Investiţia va fi mai ieftină", a declarat oficialul, care a precizat că proiectul beneficiază de subvenţii din partea guvernului şi autorităţilor locale.

Prin stabilirea producţiei în Franţa vor fi menţinute 450 de locuri de muncă la Cléon, se arată într-un comunicat al Renault.

Preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, a anunţat în februarie că statul va acorda împrumuturi de câte trei miliarde euro principalilor constructori auto locali Renault şi PSA Peugeot Citroën, dacă aceştia se angajează să susţină uzinele din Franţa.

Grupul a anunţat în luna martie că va repatria producţia unor anumite modele de Clio, construite în Slovenia, într-o uzină franceză pentru a face faţă creşterii cererii.

Motorul 1.6 dCi diesel este unul eficient, cu emisii scăzute de noxe, prin care Renault intenţionează să înlocuiască modelul 1.9 dCi diesel, se arată în comunicatul citat. Noul produs va oferi o putere de 130 cp (96 kW), la fel ca modelul 1.9 dCi, însă emisiile de dioxid de carbon vor fi mai scăzute cu 30g/km. De asemenea, motorul va fi cu 20% mai eficient din punct de vedere al economiei de combustibil decât cel pe care îl înlocuieşte.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici