Renault a avut anul trecut un profit de 3,4 mld. euro, faţă de o pierdere de 3,1 mld. euro în 2009

Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat anul trecut un profit net de 3,42 miliarde euro, faţă de o pierdere de 3,13 miliarde euro în anul anterior, după un câştig de 2 miliarde euro înregistrat din vânzarea acţiunilor la Volvo.

Urmărește
6 afișări

Veniturile Renault au urcat anul trecut cu 15,6%, la 38,97 miliarde euro, de la 33,71 miliarde euro în 2009, se arată într-un raport al grupului.

Renault ţinteşte o marjă operaţională de peste 5% din vânzări până în anul 2013, faţă de 2,8% în 2010, transmite Reuters.

Constructorul auto vrea să-şi crească vânzările anuale de automobile la peste 3 milioane de unităţi până în 2013, în principal prin dezvoltarea pe pieţele internaţionale şi în statele emergente, piaţa europeană având în prezent un potenţial redus.

Acţiunile grupului s-au depreciat cu 4% în prima parte a şedinţei de tranzacţionare de joi pe bursa de la Paris.

Renault anticipează că Brazilia va deveni până în 2013 cea de-a doua mare piaţă de desfacere a grupului după Franţa şi estimează că Rusia va ajunge în acelaşi timp cea de-a patra piaţă.

Rusia ar putea deveni de altfel chiar cea mai importantă piaţă a Renault până în 2013, dacă s-ar lua în calcul şi vânzările mărcii Lada a grupului AvtoVAZ. Renault deţine 25% din acţiunile AvtoVAZ şi ar putea consolida participaţia, a declarat directorul general al grupului francez, Carlos Ghosn.

India va creşte şi va deveni până în 2013 cea de-a 11-a piaţă a Renault, urcând cu 20 de locuri.

România este în prezent cea de-a 14-a piaţă de desfacere a concernului francez.

Renault nu intenţionează însă să intre pe piaţa chineză în următorii doi ani, a adăugat Ghosn. China este cea mai mare piaţă auto din lume.

Renault va creşte numărul de modele Renault, Renault Samsung şi Dacia şi anticipează că 80% dintre noile maşini care vor fi lansate în perioada 2014-2016 vor fi bazate pe platforme dezvoltate împreună cu partenerii grupului, Nissan şi Daimler.

Ghosn vrea ca cei trei parteneri să obţină sinergii de cel puţin un miliard de euro pe an.

Anul trecut, Renault, Nissan şi Daimler au încheiat un acord prin care au făcut schimb de acţiuni, în participaţii mici, şi au convenit să colaboreze în dezvoltarea de autoturisme pentru a obţine sinergii de 4 miliarde euro pe parcursul a cinci ani.

Ghosn susţine însă că unele dintre obiectivele din acord sunt conservatoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici