- Home
- Economic
- PARIS, (19.06.2012, 12:33)
- Vlad Popescu ,
Renault ar putea reînvia marca sport Alpine
Renault ia în calcul introducerea a două mărci, sport şi de lux, şi continuarea extinderii pe pieţele emergente, pentru a-şi reduce expunerea pe piaţa de volum din Europa, aflată în contracţie abruptă, a declarat pentru Bloomberg Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al grupului francez.
Urmărește
366 afișări
Renault vrea să învie marca sport Alpine şi se gândeşte la un brand de lux
Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieţei o gamă de autoturisme sport, şi ar putea adăuga la portofoliu o marcă de lux, a afirmat Tavares într-un interviu acordat Bloomberg.
"Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziţia de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală", a spus el.
Compania cu o tradiţie de 113 ani, care deţine şi Dacia, se confruntă cu scăderea abruptă a vânzărilor în Europa de Vest, piaţă care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cei trei suspecți arestați de poliția olandeză în cazul furtului Tezaurului Dacic vor fi reținuți pentru încă 2 săptămâni
-
Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru accidentul din 2 mai. În accident au murit doi tineri. Decizia nu este definitivă
-
Scandal între vecini în Capitală: Bătrân agresiv, imobilizat de poliţişti. Surse: Cel agresat ar fi David Popovici
-
WhatsApp spune că jurnaliştii şi membrii societăţii civile au fost ţinta unui spyware israelian
Asociaţia Europeană a Constructorilor de Automobile estimează că piaţa auto din regiune se va contracta în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.
Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va deţine patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcţionalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opţiuni decât maşinile low cost, Alpine - brandul sport al grupului, şi probabil "Initiale Paris" pe nişa de lux.
În prezent, Renault nu deţine mărci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preţ de bază de 35.100 euro. Spre comparaţie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneşte de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen.
"Am putea avea o marcă de lux, într-o bună zi. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilităţii, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen şi la ce reprezintă Audi pentru grup", a arătat Tavares.
Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19% în primele cinci luni ale anului, în timp ce industria auto a consemnat o contracţie de 7,3%, potrivit datelor ACEA.
Livrările Volkswagen în regiune au coborât cu numai 1,9% în aceeaşi perioadă, susţinute de o creştere de 4,2% la Audi.
La nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu numai 5,7% în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile, potrivit companiei.
Alpine a fost fondată în anii '50 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor '70. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în anii '90.
Tavares a precizat că Renault discută cu potenţiali parteneri pentru a învia marca şi a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.
Renault a intrat în 1999 într-o alianţă cu grupul japonez Nissan, devenită tot mai strânsă de-a lungul anilor. În 2010, grupul francez a intrat şi într-un parteneriat cu Daimler, proprietarul Mercedez-Benz.
În privinţa mărcii de lux, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potenţial model. Infiniti a fost lansată în 1989 în Statele Unite.
Astfel, Renault ar putea adopta o strategie asemănătoare cu marca Initiale Paris, folosită în prezent numai pe variante ediţie specială a modelelor grupului, a afirmat Tavares.
În Europa, piaţa automobilelor de lux este dominată de Audi, Mercedes-Benz şi BMW.
Citește pe alephnews.ro: NATO îi va propune lui Trump să extindă prezența alianței în Arctica , transmite agenția DPA
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Produsul adorat de români în comunism care a reapărut în magazine. Costă doar 1.79 lei în Mega Image
CANCAN.RO
David Popovici a cerut ordin de PROTECȚIE după ce un vecin a vrut să-i dea foc la bolidul de 150.000 de euro!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe