- Home
- Economic
- PARIS, (19.06.2012, 12:33)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault ar putea reînvia marca sport Alpine
Renault ia în calcul introducerea a două mărci, sport şi de lux, şi continuarea extinderii pe pieţele emergente, pentru a-şi reduce expunerea pe piaţa de volum din Europa, aflată în contracţie abruptă, a declarat pentru Bloomberg Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al grupului francez.
Urmărește
365 afișări
Renault vrea să învie marca sport Alpine şi se gândeşte la un brand de lux
Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieţei o gamă de autoturisme sport, şi ar putea adăuga la portofoliu o marcă de lux, a afirmat Tavares într-un interviu acordat Bloomberg.
"Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziţia de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală", a spus el.
Compania cu o tradiţie de 113 ani, care deţine şi Dacia, se confruntă cu scăderea abruptă a vânzărilor în Europa de Vest, piaţă care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
WSJ: Rusia este suspectată de trimiterea de dispozitive incendiare în avioanele care aveau destinaţia SUA şi Canada
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
Asociaţia Europeană a Constructorilor de Automobile estimează că piaţa auto din regiune se va contracta în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.
Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va deţine patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcţionalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opţiuni decât maşinile low cost, Alpine - brandul sport al grupului, şi probabil "Initiale Paris" pe nişa de lux.
În prezent, Renault nu deţine mărci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preţ de bază de 35.100 euro. Spre comparaţie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneşte de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen.
"Am putea avea o marcă de lux, într-o bună zi. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilităţii, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen şi la ce reprezintă Audi pentru grup", a arătat Tavares.
Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19% în primele cinci luni ale anului, în timp ce industria auto a consemnat o contracţie de 7,3%, potrivit datelor ACEA.
Livrările Volkswagen în regiune au coborât cu numai 1,9% în aceeaşi perioadă, susţinute de o creştere de 4,2% la Audi.
La nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu numai 5,7% în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile, potrivit companiei.
Alpine a fost fondată în anii '50 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor '70. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în anii '90.
Tavares a precizat că Renault discută cu potenţiali parteneri pentru a învia marca şi a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.
Renault a intrat în 1999 într-o alianţă cu grupul japonez Nissan, devenită tot mai strânsă de-a lungul anilor. În 2010, grupul francez a intrat şi într-un parteneriat cu Daimler, proprietarul Mercedez-Benz.
În privinţa mărcii de lux, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potenţial model. Infiniti a fost lansată în 1989 în Statele Unite.
Astfel, Renault ar putea adopta o strategie asemănătoare cu marca Initiale Paris, folosită în prezent numai pe variante ediţie specială a modelelor grupului, a afirmat Tavares.
În Europa, piaţa automobilelor de lux este dominată de Audi, Mercedes-Benz şi BMW.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe