Renault ar putea reînvia marca sport Alpine

Renault ia în calcul introducerea a două mărci, sport şi de lux, şi continuarea extinderii pe pieţele emergente, pentru a-şi reduce expunerea pe piaţa de volum din Europa, aflată în contracţie abruptă, a declarat pentru Bloomberg Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al grupului francez.

Urmărește
365 afișări
Imaginea articolului Renault ar putea reînvia marca sport Alpine

Renault vrea să învie marca sport Alpine şi se gândeşte la un brand de lux

Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieţei o gamă de autoturisme sport, şi ar putea adăuga la portofoliu o marcă de lux, a afirmat Tavares într-un interviu acordat Bloomberg.

"Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziţia de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală", a spus el.

Compania cu o tradiţie de 113 ani, care deţine şi Dacia, se confruntă cu scăderea abruptă a vânzărilor în Europa de Vest, piaţă care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.

Asociaţia Europeană a Constructorilor de Automobile estimează că piaţa auto din regiune se va contracta în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.

Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va deţine patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcţionalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opţiuni decât maşinile low cost, Alpine - brandul sport al grupului, şi probabil "Initiale Paris" pe nişa de lux.

În prezent, Renault nu deţine mărci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preţ de bază de 35.100 euro. Spre comparaţie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneşte de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen.

"Am putea avea o marcă de lux, într-o bună zi. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilităţii, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen şi la ce reprezintă Audi pentru grup", a arătat Tavares.

Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19% în primele cinci luni ale anului, în timp ce industria auto a consemnat o contracţie de 7,3%, potrivit datelor ACEA.

Livrările Volkswagen în regiune au coborât cu numai 1,9% în aceeaşi perioadă, susţinute de o creştere de 4,2% la Audi.

La nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu numai 5,7% în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile, potrivit companiei.

Alpine a fost fondată în anii '50 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor '70. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în anii '90.

Tavares a precizat că Renault discută cu potenţiali parteneri pentru a învia marca şi a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.

Renault a intrat în 1999 într-o alianţă cu grupul japonez Nissan, devenită tot mai strânsă de-a lungul anilor. În 2010, grupul francez a intrat şi într-un parteneriat cu Daimler, proprietarul Mercedez-Benz.

În privinţa mărcii de lux, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potenţial model. Infiniti a fost lansată în 1989 în Statele Unite.

Astfel, Renault ar putea adopta o strategie asemănătoare cu marca Initiale Paris, folosită în prezent numai pe variante ediţie specială a modelelor grupului, a afirmat Tavares.

În Europa, piaţa automobilelor de lux este dominată de Audi, Mercedes-Benz şi BMW.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici