- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault creşte preţurile, îngheaţă angajările şi amână proiecte
Grupul Renault va creşte preţurile de vânzare, îngheaţă recrutările în Europa şi ia în calcul amânarea unor proiecte considerate ca nefiind prioritare, din cauza condiţiilor grele de piaţă, a anunţat, joi, constructorul auto francez.
Renault creşte preţurile, îngheaţă angajările şi amână proiecte
"Din momentul lansării Contractului Renault 2009, degradarea mediului macro-economic depăşeşte cele mai pesimiste ipoteze ale planului", se arată într-un comunicat al Renault remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit Renault, creşterea preţului petrolului încetineşte creşterea pieţei auto, modifică mix-ul de vânzări şi măreşte costurile de transport. Pe de altă parte au crescut preţurile materiilor prime, iar ratele de schimb au avut evoluţii defavorabile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
De asemenea, criza financiară creşte costul de finanţare al companiilor, la care se adaugă reculul principalelor pieţe auto din Europa, arată Renault.
Măsurile luate de companie pentru a rămâne profitabilă şi pentru a-şi îndeplini obiectivele pentru 2008 includ o creştere a preţurilor de vânzare, pentru a contracara majorarea costurilor materiilor prime, precum şi o relaxare a Planului Produs prin simplificarea, îngheţarea sau amânarea unor proiecte considerate ca nefiind prioritare.
Pe de altă parte Renault îngheaţă recrutările de personal în Europa.
În studiu mai sunt şi alte acţiuni, cum ar fi o reducere cu 10% a costurilor de structură, în special printr-un plan de plecări voluntare în principal în Europa, reorganizarea uzinelor de producţie, în vederea unei adaptări la evoluţia pieţelor, în special trecerea la lucrul într-un singur schimb la uzina de la Sandouville, ca urmare a scăderii vânzărilor de berline din segmentul M2 (care include autovehicule destinate transportului de pasageri - n.r.) în Europa.
Grupul precizează că, dacă situaţia va continua să se înrăutăţească, ar putea fi posibile şi alte ajustări, în special în ceea ce priveşte gama întâi şi nivelul de producţie la uzina de la Flins.
În plus, ponderea cheltuielilor de cercetare şi dezvoltare şi a investiţiilor în cadrul cifrei de afaceri va fi redusă la nivelul de 10% până cel mai târziu în 2010, faţă de 11,4% în 2007.
Renault precizează că, în Europa, ofensiva produs va continua în semestrul al doilea din acest an cu modelul Laguna Coupé şi cu începutul reînnoirii familiei Mégane. În afara Europei, creşterea vânzărilor va fi semnificativă şi va fi alimentată de toate mărcile grupului.
Pe ansamblu sunt întrunite condiţiile pentru ca Renault să îşi poată continua creşterea, care ar trebui să depăşească 5% pe întregul an, exceptând cazul unei deteriorări şi mai accentuate a situaţiei pe pieţele europene, se arată în comunicatul Renault.
Rezultatele obţinute în primul semestru din 2008 menţin în continuare Renault pe traiectoria necesară atingerii unei marje operaţionale de 4,5% pe ansamblul anului, însă orice deteriorare suplimentară a mediului economic ar face ca acest jalon să fie mai dificil de atins, explică Renault.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO