Renault dotează maşinile cu tablete PC. Primele modele pe care vor fi introduse

Renault a lansat ceea ce numeşte o "tabletă" cu sistem Android care va fi încorporată în toată viitoarea gamă de maşini, deschizând astfel calea pentru un nou concept, al automobilului platformă.

Urmărește
307 afișări
Imaginea articolului Renault dotează maşinile cu tablete PC. Primele modele pe care vor fi introduse

Renault dotează maşinile cu tablete PC. Primele modele pe care vor fi introduse (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Aparatul, numit R-link, va fi integrat pentru început pe viitorul model Clio 4, precum şi pe vehiculul electric Zoe, a declarat Patrick Hoffstetter, directorul pentru tehnologie digitală al Renault, relatează Wall Street Journal.

Grupul francez va include apoi aparatul pe toată gama viitoare de maşini, a precizat Hoffstetter. Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a anunţat anul trecut intenţia grupului de a colabora cu dezvoltatorii IT.

"Automobilul devine o nouă platformă", a spus Hoffstetter. El a arătat că tableta poate fi controlată prin comandă vocală sau de la butoane de pe volan.

"Acum avem nevoie de ajutor. Avem nevoie ca dezvoltatorii să lucreze la aplicaţii", a adăugat el.

Când va fi lansată, pe tabletă vor fi instalate circa 50 de aplicaţii, majoritatea scrise de Renault.

"Vom deschide un magazin Renault pentru aplicaţii, care să poată fi descărcate de clienţi", a arătat Hoffstetter. Acesta nu a dezvăluit termenii exacţi de colaborare cu dezvoltatorii, da a spus că va avea loc o împărţire a veniturilor.

"Principala noastră preocupare este de a crea valoare pentru clienţi, dar un magazin de aplicaţii poate fi o sursă suplimentară de venituri pentru Renault", consideră oficialul Renault.

Hoffstetter, care a fost anterior director de marketing la compania franceză de telefonie mobilă SFR, a admis că industria auto nu are o platformă comună pentru dezvoltarea de aplicaţii, ceea ce îngreunează situaţia pentru dezvoltatori.

El a spus că Renault ar putea vinde circa trei milioane de maşini anul viitor, circa jumătate în afara Europei. Dar chiar şi trei milioane de maşini nu este o bază foarte mare pentru dezvoltatori şi, fără standarde comune la nivelul industriei auto, dezvoltarea aplicaţiilor va fi fragmentată.

"Industria auto se află unde era industria mobilă acum 10 ani. În următorii trei-patru ani, vor fi discuţii despre dezvoltare", consideră Hoffstetter.

Deşi este numit tabletă, aparatul nu poate fi de fapt scos de pe vehicul, iar Renault nu intenţionează să îl adapteze pentru modelele mai vechi de maşini.

Aparatul nu înlocuieşte alte instrumente existente, ci oferă servicii suplimentare şoferului şi pasagerilor, având conectivitate mobilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici