- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (14.02.2013, 11:42)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero
Renault vrea să-şi majoreze cota de piaţă în Europa în acest an prin lansarea mai multor modele, inclusiv noul Logan, şi în urma apariţiilor de la finele anului trecut, Clio IV şi noul Sandero, "cu o politică sustenabilă de preţuri", potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez.
Urmărește
147 afișări
Renault ţinteşte o cotă de piaţă mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan şi Sandero (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Condiţiile de piaţă din Europa rămân dificile şi în acest an, Renault prognozând o contracţie de cel puţin 3% a pieţei auto, faţă de o creştere de 3% la nivel mondial, susţinută de evoluţiile din China, America de Nord, India, Rusia şi Brazilia.
Grupul francez, care deţine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pieţele din afara Europei, dar ţinteşte şi creşterea cotei de piaţă pe continent.
"În Europa, grupul ţinteşte creşterea cotei de piaţă prin lansări de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate şi noul Logal) şi prin lansările de la sfârşitul lui 2012 (Clio IV şi noul Sandero), care îşi vor face simţit impactul în acest an, cu o politică sustenabilă de preţuri", se arată în raportul Renault.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
Renault a înregistrat anul trecut un profit net de 1,73 miliarde euro, faţă de 2,14 miliarde euro în anul anterior, în timp ce veniturile au coborât cu 3,2%, la 41,27 miliarde euro, pe fondul situaţiei dificile de pe piaţa europeană.
Profitul Renault include un câştig de capital de 924 milioane euro înregistrat în urma vânzării acţiunilor la compania suedeză Volvo AB în luna decembrie, precizează compania într-un raport prezentat joi.
Renault a vândut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, în scădere cu 6,3%, înregistrând creşteri în toate regiunile cu excepţia Europei.
Astfel, vânzările companiei în afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unităţi, în creştere cu 9,1%. Evoluţia pozitivă din Rusia şi Asia (+21,6%), regiunea Mării Negre şi Africa (+4,4%), America Latină (+13,6%) şi Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% înregistrat în Europa.
Dacia a fost singura marcă din grup care a înregistrat creştere anul trecut la nivel mondial. Vânzările sub brandul Renault au coborât cu 6%, la 2,124 milioane de unităţi, în timp ce Renault Samsung Motors a afişat o scădere de 44%, la 65.691 unităţi. Totuşi, brandul Renault a înregistrat o creştere de 13,5% în afara Europei.
Marca Dacia a consemnat un avans de 4,8%, la 359.822 unităţi vândute la nivel mondial, faţă de 343.477 autovehicule în 2011, datorită extinderii gamei de modele în 2012 cu lansarea Lodgy şi Dokker.
Luând în calcul toate mărcile grupului, modelul Sandero a înregistrat o creştere de 6,3% la nivel mondial, cu vânzări de 299.848 unităţi. Grupul francez a vândut de asemenea 297.724 de modele Duster, în urcare cu 65,4%, în timp ce Logan a consemnat o scădere de 7,9%, la 323.945 unităţi.
Modelul Lodgy a atras vânzări de 29.129 unităţi, iar Dokker 2.924 unităţi.
Modelul Clio a afişat o scădere de 10,6%, la 366.186 unităţi comercializate în 2012, iar vânzările Megane/Scenic au coborât cu 14,4%, la 404.178 unităţi.
Vânzările modelului Fluence au coborât cu 9,7%, la 137.425 unităţi, în timp ce Laguna a scăzut cu 41,1%, la 29.938.
Situaţia arată diferit în privinţa vânzărilor din Europa pe modele, Sandero fiind singurul automobil al grupului care a înregistrat creştere anul trecut, cu un plus de 4,8%.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe