Renault va relansa pe cont propriu brandul sport Alpine, fără partenerul britanic Caterham

Renault va relansa pe cont propriu brandul automobilelor sport Alpine, punând capăt unui parteneriat cu compania britanică Caterham, care avea ca obiectiv construirea de maşini sport, relatează Automotive News.

Urmărește
238 afișări
Imaginea articolului Renault va relansa pe cont propriu brandul sport Alpine, fără partenerul britanic Caterham

Renault va relansa pe cont propriu brandul sport Alpine, fără partenerul britanic Caterham

Cei doi producători auto au anunţat în noiembrie 2012 formarea unei companii mixte cu participaţii egale, pentru proiectarea, dezvoltarea şi fabricarea de automobile sport. La acea dată, companiile intenţionau să lanseze primele vehicule în 2016.

O sursă apropiată situaţiei a declarat pentru Reuters că grupul francez va informa miercuri sindicatele în legătură cu renunţarea la parteneriatul cu Caterham şi că va continua pe cont propriu dezvoltarea unei maşini sport pentru relansarea brandului Alpine.

Renault şi Caterham intenţionau să se folosească de reputaţia din Formula 1 pentru a construi maşini performante, cu preţuri accesibile, destinate pieţelor din Europa şi Asia.

Fondatorul operatorului aerian low-cost AirAsia, Tony Fernandes, care a cumpărat Caterham în 2011 şi controlează echipa din Formula 1 cu acelaşi nume, a promis noi modele construite de Renault, pentru a transforma compania britanică într-un producător de automobile premium de talie mondială.

Echipa Caterham din Formula 1 a încheiat anul 2013 pe ultimul loc şi nu a acumulat niciun punct de când a intrat în acest sport, în urmă cu trei ani, sub numele de Lotus Racing.

Fernandes a avertizat în luna ianuarie că ar putea să se retragă, dacă lucrurile nu se vor îmbunătăţi.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a pus sub semnul întrebării viitoarea contribuţie a Caterham la parteneriatul format cu grupul francez, în timpul unei şedinţe cu caracter intern de la sfârşitul anului trecut, a declarat o persoană apropiată situaţiei.

Site-ul britanic Autocar a relatat weekend-ul trecut că parteneriatul va fi oprit din cauza punctelor de vedere diferite referitoare la dezvoltarea vehiculelor.

Renault a vândut în 2010 propria echipă de F1, dar livrează în continuare motoare pentru Red Bull, Lotus, Toro Rosso şi Caterham.

Grupul francez vrea să reproducă succesul maşinilor sport Alpine din anii ’70, prin construcţia de noi modele ale brandului la o fabrică din Dieppe, Franţa.

Reprezentanţii Renault au refuzat să comenteze terminarea acordului cu Caterham, iar oficialii companiei britanice nu au fost disponobili pentru comentarii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici