Renault va trimite autorităţilor propuneri privind infrastructura necesară maşinilor electrice

Renault România a elaborat, împreună cu companiile de furnizare a energiei, un proiect privind realizarea infrastructurii necesare vehiculelor electrice, acesta urmând să fie propus primăriilor din oraşele cu peste 100.000 de locuitori.

Urmărește
8 afișări

"Am elaborat împreună cu furnizori de energie electrică un caiet de sarcini care va fi prezentat autorităţilor din oraşele cu peste 100.000 de locuitori. Proiectul propune încurajarea utilizării vehiculului electric în localităţile respective prin punerea la punct a unor infrastructuri specifice. Dacă există voinţă, autorităţile au la dispoziţie bani europeni pentru implementarea acestui tip de proiecte", a declarat pentru MEDIAFAX directorul mărcii Renault în România, Dora Păsare.

Ea a spus că proiectul respectiv va fi finalizat în iunie, când va fi transmis autorităţilor.

În cazul în care municipalitatea oraşului doreşte să se implice în program va încheia contracte cu furnizorii de energie, care vor asigura, pe lângă electricitate, sistemele de încărcare.

Din infrastructura de alimentare a maşinilor electrice vor face parte staţiile Quick Drop, unde bateria automobilului poate fi înlocuită cu una încărcată, bornele de încărcare rapidă, unde posesorul de vehicul electric va putea alimenta acumulatorii în câteva zeci de minute şi sistemele Wall Box, care pot fi instalate şi la domiciliul clientului, caz în care timpii de încărcare cresc cu până la opt ore.

De asemenea, va exista posibilitatea încărcării la o priză domestică, însă reprezentanţii Renault nu recomandă acestă metodă din cauza unor posibile suprasolicitări a instalaţiei electrice şi a timpilor îndelungaţi de alimentare.

În Israel şi Danemarca, singurele ţări care au o reţea de alimentare a maşinilor electrice, o staţie de schimb de baterii Quick Drop presupune investiţii de ordinul sutelor de mii de euro. O bornă de încărcare rapidă costă câteva mii de euro, iar un sistem Wall Box costă între 500 şi 1.000 euro.

"În ce priveşte România, Renault şi partenerii săi fac toate eforturile ca preţurile instalaţiilor de alimentare să fie mai mici decât în ţările care au implementat aceste tipuri de reţele", a mai spus Dora Păsare.

Franţa derulează un program de implementare a infrastructurii pentru maşini electrice în valoare de 900 de milioane euro, iar în toamna acestui an vor fi funcţionale 5.000 de puncte de alimentare.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, susţine că de săptămâna viitoare programul "Rabla" va putea fi accesat şi de cei care doresc să cumpere autovehicule electrice, aceştia primind în locul unei maşini casate şase vouchere, în valoare totală de peste 5.000 de euro. Oficialul a declarat că Ministerul Mediului îi va sprijini pe cei care doresc să achiziţioneze maşini electrice prin acordarea unei facilităţi de până la 25% din preţul maşinii, chiar dacă nu au maşini de casat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici