- Home
- Economic
- PARIS, (04.12.2012, 17:00)
- Anca Dumitrescu
Renault vrea să relanseze brandul Alpine pentru a concura Porsche
Grupul francez Renault, confruntat cu un declin al vânzărilor mai rapid decât al altor concurenţi europeni, ţinteşte o redresare a livrărilor parţial prin relansarea brandului sport Alpine, aflat în stare latentă timp de aproape două decenii, relatează Bloomberg.
Urmărește
301 afișări
Renault vrea să relanseze brandul Alpine pentru a concura Porsche (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)
Planul se bazează pe un parteneriat cu Caterham Group, un producător britanic de maşini de teren de tipul track car, care de obicei au roţile din faţă expuse şi bare de siguranţă în loc de acoperiş.
Pentru fanii mărcii Alpine, cel mai important lucru este relansarea brandului.
"Fanii Alpine au aşteptat acest lucru de 20 de ani. Din cei 35 de membri ai clubului meu, cel puţin jumătate vor să cumpere maşina", a declarat Gerard Bailly, proprietarul unei braserii în Dole, din estul Franţei, care deţine două vehicule Alpine şi conduce un club pentru acest brand.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
Crin Antonescu: Georgescu, o fantomă periculoasă şi un drog ieftin pentru democraţia românească
-
Antonescu: Preşedintele Iohannis nu funcţionează
Renault, producătorul vehiculelor fără pretenţii Dacia, se orientează către segmentul superior al pieţei, imitând strategia Volkswagen, care obţine 48% din profitul operaţional cu brandul Audi, chiar dacă livrările acestuia reprezintă numai 14% din total.
Obiectivul Renault este să creeze o nişă pe piaţa automobilelor de lux, care să dea un avantaj şi modelelor sale de masă.
"Este o idee bună să introduci Alpine, pentru că va avea un efect de halo pentru alte modele ale Renault", a declarat Neil King, analist la compania de cercetare a pieţei Euromonitor International.
PSA Peugeot Citroen şi Fiat au avut iniţiative similare pentru a atrage cumpărători bogaţi.
Piaţa auto europeană este pe cale să încheie acest an cu cea mai mare scădere din ultimii 17 ani, iar producătorii caută soluţii pentru creşterea veniturilor.
Renault a oprit producţia de vehicule Alpine în 1995, după patru decenii, din cauza profitabilităţii scăzute. Vânzările au atins un maxim de circa 2.000 de vehicule pe an în anii ’80. Colaborarea cu Caterham, partenerul Renault în cursele de Formula 1, are rolul să împartă costurile, care s-ar putea apropia de 1 miliard de euro, potrivit unei estimări a Bankhaus Metzler.
"Alpine, cu tot ce îl înconjoară, ate o mare valoare emoţională şi de afaceri", a declarat Bernard Ollivier, director general al Renault Alpine. Producţia a fost oprită de mult, dar mai multe generaţii au văzut această maşină, a spus Ollivier, care promite că brandul va fi profitabil.
Renault şi Caterham vor deţine participaţii egale de 50% la Alpine, potrivit unui acord semnat luna trecută. Vehiculele Alpine vor costa ceva mai mult decât minivanul Renault Espace, cel mai scump model al grupului francez (35.700 euro). La un astfel de nivel, Alpine va concura cu Toyota GT86, BMW Z4 şi Audi TT.
"Noul Alpine al Renault ar putea arăta ca un Porsche Boxter al săracului. Există un anumit spaţiu pe piaţă", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Londra.
Renault este implicat deja indirect pe piaţa automobilelor de lux prin partenerul de alianţă Nissan, care deţine brandul Infiniti. Grupul francez are şi un parteneriat în domeniul tehnologiei cu grupul german Daimler, proprietarul Mercedes-Benz.
Totuşi, crearea unui brand de nivel înalt poate dura mai multe decenii. Ascensiunea Audi către poziţia de al doilea mare brand de lux a început în anii ’80.
Vehiculele Alpine urmează să fie produse la fabrica Renault din Dieppe, pe coasta Normandiei, locaţia istorică a brandului. Fabrica asamblează în prezent vehicule de cursă şi alte modele de serie limitată şi are 322 de angajaţi.
Citește pe alephnews.ro: Melania Trump a atras toate privirile la ceremonia de învestire a Președintelui. George Enache, art director: „E o ținută greu de purtat dacă nu ai atitudinea corespunzătoare”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Survivor România 2025. Când începe noul sezon la Pro TV? „Transfer” de vedete de la Antena 1 direct în show-ul din Republica Dominicană!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:44
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
ieri, 22:37
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1063. Israelul propune transferul de arme ruseşti confiscate în Liban către Ucraina / KNDS din Germania colaborează cu Ucraina pentru reparaţii de echipamente militare / Zelenski vrea să pună capăt războiului „rapid, dar corect şi sigur” în 2025 / Zelenski afirmă că Ucraina lucrează la organizarea unei întâlniri cu Donald Trump