- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault vrea să vândă maşini Dacia prin Internet
Renault va experimenta în Europa un program de vânzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregăti lansarea anul viitor a unui program mai larg, care să protejeze poziţia de lider a grupului francez pe piaţa automobilelor low-cost faţă de concurenţi precum Peugeot.
Renault vrea să vândă maşini Dacia prin Internet (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
"Vânzările prin Internet vor deveni rapid o realitate. Mulţi dintre clienţii noştri ştiu deja ce vor înainte de a păşi în showroom-uri, astfel încât înfiinţarea unui canal de vânzări online este justificată", a declarat într-un interviu Gerard Detourbet, şeful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg.
Peugeot, cel mai mare producător auto francez, analizează crearea unui sistem de vânzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite în colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat în această săptămână directorul de vânzări al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
Combinată cu maşinile ieftine lansate de companii asiatice, iniţiativa Peugeot concurează Dacia Sandero şi alte modele ieftine care contribuie la creşterea vânzărilor Renault.
"Am pornit de la ideea că Dacia va fi lăsată în pace maxim patru, cinci ani, înainte de intensificarea concurenţei. Am ştiut că nu vom fi singuri pe piaţă la nesfârşit", a spus Detourbet.
Brandul Dacia s-a dovedit un succes neaşteptat în Europa de Vest, unde a compensat vânzările mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe.
Livrările mondiale ale Renault de modele fără pretenţii au urcat cu 28% în 2010, de trei ori mai mult faţă de avansul înregistrat în cazul modelelor mai scumpe, şi au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu 15% în 2007.
"Renault a avut întotdeauna o reţinere în privinţa vânzării Dacia în Europa, întrucât a ştiut că va dăuna brandului principal şi, într-o anumită măsură, aşa a fost", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Londra.
Succesul mărcii a scos în evidenţă cererea pentru maşini ieftine în ţări precum Franţa, a spus Houchois, adăugând că este justificat ca şi Peugeot să profite.
Gales, de la Peugeot, a arătat că grupul poate vinde mai profitabil maşini ieftine decât Renault, Hyundai Motor, Skoda (divizie a Volkswagen) şi oricare alte companii.
"Toţi vând maşini la preţuri mai mici prin acelaşi sistem costisitor de distribuţie, care nu s-a schimbat în 90 de ani. Vorbim despre o abordare radical schimbată a distribuţiei", a afirmat Gales într-un interviu la Geneva.
Spre deosebire de Renault, care va continua vânzarea modelelor low-cost în showroom-uri şi va experimenta retailul online, noul brand al Peugeot va fi comercializat exclusiv prin Internet.
Peugeot ar putea negocia parteneriate pentru test-drivere prin firme de închiriere, serviciu care ar putea fi folosit eventual şi de dealerii Peugeot şi Citroen în vederea reducerii costurilor legate de maşinile din showroom-uri, care ajung să fie vândute ca second-hand.
Vânzarea maşinilor ieftine în afara magazinelor de prezentare Peugeot şi Citroen ar trebui să limiteze afectarea celor două branduri. Experienţa Renault arată că există riscuri, care pot fi reduse prin separarea distribuţiei şi printr-un brand separat", a declarat Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein în Londra.
Modelele Dacia sunt vândute sub sigla Renault pe unele pieţe, iar vizitatorii unora din showroom-urile europene pot vedea Renault Clio expus alături de modelul de dimensiuni similare Dacia Sandero, care este, în Franţa, cu 5.500 de euro mai ieftin.
Renault nu vede "absolut niciun semn" că Dacia afectează brandul principal, dar separă dealerii, acolo unde vânzările sunt suficient de puternice, pentru a evita confuziile, a arătat Detourbet.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO