- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Restructurările invizibile din comerţul modern. Cum a scăzut numărul mediu de salariaţi per magazin de la 102 la 43 în perioada 2008-2015
În cele aproape 1.700 de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount din comerţul modern erau angajaţi la finalul anului trecut aproape 72.000 de salariaţi, potrivit datelor publice, informează Ziarul Financiar.
Restructurările invizibile din comerţul modern. Cum a scăzut numărul mediu de salariaţi per magazin de la 102 la 43 în perioada 2008-2015 (Imagine: Cristi Vatafu / Mediafax Foto)
Numărul de angajaţi aproape s-a dublat în perioada 2008-2015, în timp ce numărul de magazine a crescut de peste patru ori. Astfel, numărul mediu de salariaţi per unitate a scăzut la mai puţin de jumătate.
Dintre cele zece reţele analizate de ZF, opt sunt pe minus la indicatorul angajaţi per magazin. Singura reţea care şi-a majorat numărul mediu de salariaţi per magazin a fost Profi, pe când la Lidl indicatorul a rămas constant.
„Diferenţele foarte mari (de număr de salariaţi per magazin, n.red.) sunt date de schimbările din piaţă în ultimii ani. (...) În contextul concurenţei tot mai acerbe şi al puterii de cumpărare scăzute, au avut loc şi scăderi de vânzări per magazin. Astfel, singura metodă la care au apelat retailerii străini a fost reducerea costurilor. Acest lucru a însemnat şi restructurări de personal“, spune Oana Botolan Datki, SEE managing partner în cadrul companiei cu activităţi în sectorul resurselor umane Consulteam.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Ea spune că scăderile de consum din perioada 2009-2011 nu au fost recuperate încă, iar lupta tot mai acerbă pentru clienţi între reţele a dus la restructurări.
Consumul intern a crescut anul trecut cu 8,9%, amintind de anii de boom. Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul indicator al consumului, mai are însă de recuperat 1,6% pentru a reveni la nivelul din 2008, unul dintre cei mai buni ani pentru economia locală, potrivit calculelor ZF.
Comerţul modern este unul dintre cele mai importante sectoare din economie, cu afaceri totale de 10 mld. euro anual.
Citeşte continuarea pe ZF Corporate.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO