- Home
- Economic
- (10.04.2017, 10:06)
- Mihaela Pascari
Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi pleacă tot din cauza lor"
Pentru angajaţii care fac parte din tânăra generaţie, o atmosferă de muncă relaxată, relaţia satisfăcătoare cu colegii şi şeful, posibilitatea de avansare cât mai rapidă, dar şi de a experimenta tehnologii cât mai noi contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă sau de a rămâne la cel actual.

Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi pleacă tot din cauza lor" (Imagine: Shutterstock/ Arhiva Mediafax Foto)
„Noile generaţii sunt motivate de inovaţie, de libertatea de a acţiona, de etică şi corectitudine, de flexibilitate, de existenţa unui mediu colaborativ, deschis şi interactiv. Mediul de lucru, colegii, relaţia cu şeful direct, climatul, compania în general şi brandul său, rămân în continuare factorii cu cel mai mare impact în motivaţie şi apoi, pe locurile codaşe vin banii“, a spus Sorin Faur, HR coordinator al firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO pentru regiunea Europa de Est şi Balcani.
În opinia sa, tânăra generaţie poate fi caracterizată ca o generaţie comunicativă, care se manifestă, este activă pe reţelele de socializare. Astfel, orice job care nu le satisface aceste nevoi este nepotrivit pentru ei.
„Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi pleacă tot din cauza lor. De foarte multe ori comunicarea cu managerul direct este dificitară sau chiar nu există compatibilitatea între cei doi. Alt motiv care stă în spatele unei schimbări de job ar putea avea legătură cu faptul că tinerii se plictisesc uşor având nevoie mai mare de varietate şi dacă nu au mereu stimulare, oameni în jur şi oportunităţi noi pleacă mai repede dintr-o poziţie“, a spus Marius Barbu, business development manager în cadrul firmei de consultanţă în resurse umane Hart Consulting.
Astfel, calitatea experienţei de care au parte tinerii la un job este un factor important în retenţia lor într-o organizaţie. De asemenea, ei sunt nemulţumiţi de birocraţie, de control şi supervizare, de autoritarism, de individualism şi de rigiditate.
„Principala nemulţumire pe care am avut-o de la ultimul job a fost mediul de lucru destul de agitat. Îmi doresc de la un job, flexibilitate şi posibilitatea de a lua contact cu diferiţi oameni pentru a nu interveni monotonia, de asemenea echipa din care fac parte să fie una tânără, cu dorinţa de afirmare“, a spus Florin, 22 de ani, care a părăsit recent poziţia de agent în vânzări dintr-o companie locală. El s-a mutat pe o poziţie similară într-o altă organizaţie, respectiv în mediul bancar.
Pe de altă parte, deşi specialiştii în resurse umane spun că nivelul salarial nu reprezintă un factor reprezentativ la un loc de muncă, unii tineri i-au în considerare destul de mult acest aspect.
„Pentru ultimul job pe perioadă nedeterminată, principala nemulţumire a fost salariul scăzut, urmată de lipsa condiţiilor propice de muncă şi de relaţia ineficientă dintre şef şi angajat. Totuşi, salariu era principala nemulţumire, consider că nu era în concordanţă cu munca depusă. Nu cred că aş rămâne într-o organizaţie pentru o funcţie, ci mai degrabă m-ar motiva lucrurile pe care le învăţ, oamenii din jurul meu şi nu în ultimul rând un salariu motivant“, a precizat Valentina, 24 de ani, care de asemenea a avut o experienţă de scurtă durată într-o companie locală.
În ceea ce priveşte perioada medie în care un tânăr rămâne la un loc de muncă, aceasta urcă totuşi la 3-4 ani, iar joburile preferate de reprezentanţii acestei generaţii sunt în IT, comunicare, marketing, gamming, call-center sau automotive, explică Faur.







Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.



CANCAN.RO

GANDUL.RO


ULTIMA ORǍ
vezi mai multe