Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi plea­că tot din cauza lor"

Pentru angajaţii care fac parte din tânăra generaţie, o atmosferă de muncă relaxată, relaţia satisfăcătoare cu colegii şi şeful, posibilitatea de avansare cât mai rapidă, dar şi de a experimenta tehnologii cât mai noi contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă sau de a rămâne la cel actual.

Urmărește
912 afișări
Imaginea articolului Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi plea­că tot din cauza lor"

Resurse umane: Ce caută tânăra generaţie la un job. „Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi plea­că tot din cauza lor" (Imagine: Shutterstock/ Arhiva Mediafax Foto)

„Noile generaţii sunt motivate de ino­va­ţie, de libertatea de a acţiona, de etică şi corectitudine, de flexibilitate, de existenţa unui mediu colaborativ, deschis şi in­ter­activ. Mediul de lucru, colegii, relaţia cu şeful direct, cli­ma­tul, compania în general şi brandul său, rămân în continuare fac­torii cu cel mai mare impact în motivaţie şi apoi, pe locurile co­daşe vin banii“, a spus Sorin Faur, HR coordinator al firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO pentru regiunea Europa de Est şi Balcani.

În opinia sa, tânăra generaţie poate fi caracterizată ca o generaţie comunicativă, care se manifestă, este activă pe reţelele de socializare. Astfel, orice job care nu le satisface aceste nevoi este nepotrivit pentru ei.

„Oamenii se alătură companiilor pentru manageri şi plea­că tot din cauza lor. De foarte multe ori comunicarea cu ma­na­gerul direct este dificitară sau chiar nu există com­pa­tibi­lita­tea între cei doi. Alt motiv care stă în spatele unei schim­bări de job ar putea avea legătură cu faptul că tinerii se plic­tisesc uşor având nevoie mai mare de varietate şi dacă nu au mereu sti­mu­la­re, oameni în jur şi opor­tu­ni­tăţi noi plea­că mai re­pede din­tr-o po­zi­ţie“, a spus Marius Barbu, busi­ness de­ve­lop­ment mana­ger în ca­drul fir­mei de consul­tanţă în re­sur­se umane Hart Consulting.

Astfel, calitatea expe­rien­ţei de care au parte ti­nerii la un job este un factor im­portant în retenţia lor într-o organizaţie. De ase­menea, ei sunt nemul­ţu­miţi de biro­cra­ţie, de con­trol şi super­vizare, de au­to­ri­ta­rism, de individualism şi de rigiditate.

„Principala nemul­ţu­mi­re pe care am avut-o de la ul­ti­mul job a fost mediul de lu­cru destul de agitat. Îmi do­resc de la un job, flexibi­litate şi posibilitatea de a lua con­tact cu diferiţi oameni pentru a nu interveni monotonia, de ase­me­nea echipa din care fac parte să fie una tânără, cu do­rin­ţa de afirmare“, a spus Florin, 22 de ani, care a părăsit re­cent poziţia de agent în vânzări dintr-o companie locală. El s-a mutat pe o poziţie similară într-o altă organizaţie, respectiv în mediul bancar.

Pe de altă parte, deşi specialiştii în resurse umane spun că ni­velul salarial nu reprezintă un factor reprezentativ la un loc de muncă, unii tineri i-au în considerare destul de mult acest aspect.

„Pentru ultimul job pe perioadă nedeterminată, prin­cipala nemulţumire a fost salariul scăzut, urmată de lipsa condiţiilor propice de muncă şi de relaţia ineficientă dintre şef şi angajat. Totuşi, salariu era principala nemulţumire, consider că nu era în concordanţă cu munca depusă. Nu cred că aş rămâne într-o organizaţie pentru o funcţie, ci mai degrabă m-ar motiva lucrurile pe care le învăţ, oamenii din jurul meu şi nu în ultimul rând un salariu motivant“, a precizat Valentina, 24 de ani, care de asemenea a avut o experienţă de scurtă durată într-o companie locală.

În ceea ce priveşte perioada medie în care un tânăr rămâne la un loc de muncă, aceasta urcă totuşi la 3-4 ani, iar joburile preferate de reprezentanţii acestei generaţii sunt în IT, comunicare, marketing, gamming, call-center sau automotive, explică Faur.

Citeşte continuarea pe ZF.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici