- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (26.02.2015, 16:44)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Retaileri: Mega Image are un cvasimonopol minizonal în Capitală
Mega Image exercită un cvasimonopol minizonal în Capitală şi în urma fuziunii cu Angst în anumite zone depăşeşte o cotă de piaţă de 40%, iar creşterea numărului de magazine sub un singur brand reduce semnificativ concurenţa şi opţiunile consumatorilor, susţin mai mulţi retaileri.
Urmărește
597 afișări
Retaileri: Mega Image are un cvasimonopol minizonal în Capitală (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
"Având în vedere estimări interne, în baza suprafaţei de vânzare, populaţiei şi consumului estimat în fiecare zonă relevantă, cota de piaţă dobândită de Mega Image, în urma fuziunii, în 4 zone locale, şi anume: Amzei, Ceasornicului, Obor şi Lacul Tei, ajunge la peste 40%, ceea ce ar indica o posibilă poziţie dominantă. În acest moment sunt zone în care exercită un cvasi-monopol minizonal prin comerţul de proximitate practicat. Concentrarea va creşte şi mai mult densitatea magazinelor din lanţul Mega Image, cota lor de piaţă în zona de atracţie comercială şi impactul asupra concurenţei", susţin retailerii cărora Consiliul Concurenţei le-a solicitat punctul de vedere cu privire la tranzacţia dintre Mega Image şi Angst.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Iohannis, despre întâlnirea cu Zelenski la care România nu participă: Mi se pare un pic neobişnuit
-
Iohannis: Eu nici nu pot să plec. Dacă aş pleca, ar trebui să o fac prin demisie
-
Oficial! Dan Şucu este noul acţionar majoritar al clubului Genoa din serie A
Consiliul Concurenţei a primit observaţii din partea Auchan (inclusiv Real Hypermarket), Carrefour (inclusiv Artima), Profi, Billa, Lidl Discount, Cora, Penny Market şi Cristim cu privire la posibilele efecte ale operaţiunii de concentrare economică.
Aceştia mai arată că, prin creşterea numărului de magazine dintr-o zonă de proximitate sub un singur brand, şi anume Mega Image, concurenţa şi posibilitatea consumatorilor de a alege în zona respectivă se reduce semnificativ din perspectiva sortimentelor de produse, preţurilor şi promoţiilor şi, în general din perspectiva serviciilor diferenţiate pentru clienţi.
"Ar trebui reevaluată definirea pieţei relevante, în special în Bucureşti şi Ilfov, în sensul diferenţierii între diversele tipuri de comerţ (modern vs. tradiţional) şi între diversele forme de prezentare ale comerţului modern (supermarket, hypermarket, discounter). Poziţia obţinută de Mega Image ar produce distorsionări ale mediului concurenţial, atât pe piaţa totală a FMCG, cât, mai ales, pe piaţa supermarketurilor", susţin retailerii.
În august anul trecut, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de Angst, după ce această companie s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour. Tranzacţia a presupus preluarea spaţiilor comerciale (incluzând echipamente, stocuri, salariaţi, clientelă, vadul comercial).
Ulterior, în noiembrie, Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea a doar 19 magazine Angst de către Mega Image. Consiliul Concurenţei a constatat că preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care instituţia şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla.
"Referitor la cele 3 pieţe relevante Amzei, Academiei şi Perla, părţile implicate au convenit să renunţe la achiziţionarea magazinului Angst Perla şi, respectiv, să îşi asume angajamente structurale, constând în cesionarea activităţii comerciale aferente magazinului Angst Amzei sau activităţii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pieţei geografice relevante aferentă magazinului Angst Amzei, aparţinând unuia sau mai multora din magazinele Mega Image, precum şi cesionarea activităţii comerciale aferente Magazinului Angst Academiei sau activităţii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pieţei geografice relevante aferentă magazinului Angst Academiei, aparţinând unuia sau mai multora din magazinele Mega Image", se arată în decizia Consiliului Concurenţei de aprobare a tranzacţiei.
Până în decembrie, Mega Image a redeschis, sub propriile branduri, 18 magazine Angst, al 19-lea fiind integrat ca o extensie în supermarketul Mega Image Lacul Tei.
Mega Image estima venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafeţe totale între 90 şi 750 metri pătraţi.
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România cu o reţea care cuprinde în prezent 411 magazine (dintre care circa 300 în Bucureşti), sub mărcile Mega Image (200), Shop&Go (209), AB COOL FOOD (1), Mega Drive (1).
Grupul Angst a fost înfiinţat în 1990, fiind o investiţie româno-elveţiană. Firma este controlată de Sorin Minea, care deţine 60% din acţiuni, restul de 40% fiind împărţit în mod egal între Liudmila Minea şi Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deţine trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă şi preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) şi Videle (procesare a laptelui).
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis spune că „nimeni nu este de vină pentru anularea alegerilor”. Declarațiile Președintelui
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Mădălin Ionescu este bolnav! Vedeta s-a internat de luni, în mare secret. Ce diagnostic a primit
CANCAN.RO
Ninge de Sărbători în București. Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în urmă cu puțin timp
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe