Retailerii americani vor să menţină valul de cumpărători de Thanksgiving şi Black Friday tot sezonul

Retailerii americani au atras milioane de oameni în magazinele şi pe site-urile lor de Thanksgiving şi Black Friday, dar vor ca valurile de cumpărători să continue pe tot parcursul sezonului cumpărăturilor de iarnă.

Urmărește
131 afișări
Imaginea articolului Retailerii americani vor să menţină valul de cumpărători de Thanksgiving şi Black Friday tot sezonul

Retailerii americani vor să menţină valul de cumpărători de Thanksgiving şi Black Friday tot sezonul (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Strategia comercianţilor de a eşalona promoţiile, în loc să le concentreze doar de Black Friday, pare să funcţioneze, relatează Bloomberg.

"Mi-am făcut timp să mă informez. Ştiu exact unde să merg", a declarat Merly Hernandez, care a cumpărat produse mai ieftine cu 50%.

"Retailerii trebuie să atragă cumpărători ca Hernandez pentru a susţine vânzările pe tot parcursul sezonului, astfel încât să menţină marjele de profit", a arătat Charlie O’Shea, analist la Moody’s Investors Service în New York.

O’Shea consideră că retailerii care nu vor putea menţine vânzările la un nivel ridicat vor fi nevoiţi să ofere discount-uri mari înainte de Crăciun şi chiar mai multe după sărbători.

"Retailerii care au cel mai bun sezon de sărbători sunt cei care reuşesc să echilibreze promoţiile şi profiturile", a spus O’Shea.

Federaţiona Naţională a Retailerilor anticipează că aproximativ 140 de milioane de persoane au făcut cumpărători în magazine sau online, începând din ziua de Thanksgiving şi până duminică.

Mâine va fi aşa-numita Cyber Monday, când site-urile vor oferi noi promoţii. Potrivit federaţiei retailerilor, actualul sezon de cumpărături va fi cel mai bun din ultimii trei ani, cu o creştere estimată de 4,1%, susţinută de scăderea şomajului, creşterea salariilor şi preţurile scăzute ale carburanţilor.

Sezonul cumpărăturilor de sărbători este esenţial pentru retaileri, vânzările din noiembrie şi decembrie reprezentând circa 19% din veniturile lor anuale, conform federaţiei. Termenul de Black Friday (Vinerea Neagră) provine din mitul că retailerii nu devin profitabili decât după sărbătoarea de Thanksgiving (Ziua Recunoştinţei).

La Washington, preşedintele Barack Obama a mers sâmbătă, împreună cu fiicele sale, la librăria Politics & Prose, unde au cumpărat 17 cărţi, de la cărţi pentru copii şi tineri şi până la volumul premiat Age of Ambition al lui Evan Osnos şi clasica Heart of Darkness de Joseph Conrad.

Vizita la librărie a avut rolul să încurajeze cumpărătorii să susţină micile afaceri în aşa-numita Small Business Saturday (Sâmbăta Micilor Afaceri).

Majoritatea retailerilor nu vor raporta vânzările din perioada sărbătorilor înainte de luna ianuarie, dar sunt deja disponibile unele date privind vânzările online. Astfel, vânzările online de Thanksgiving au crescut cu 14%, iar cele de Black Friday cu 9,5%, potrivit datelor IBM.

Amazon.com, cel mai mare retailer online în funcţie de venituri la nivel mondial, a înregistrat o creştere de 26% a vânzărilor de Thanksgivin şi de 24% de Black Friday, conform ChannelAdvisor.

Totodată, cumpărătorii au avut oportunitatea de a începe mai devreme cumpărăturile, retailerii experimentând ofertele pe o perioadă mai lungă de timp. Astfel, compania Express a redus preţurile cu 50% în perioada 25-28 noiembrie, iar Target a oferit discount-uri de până la 60% la unele produse înainte de Black Friday.

Valul principal al reducerilor în magazine a început însă de Thanksgiving, cu câteva ore mai devreme decât în mod obişnuit. J.C. Penney a deschis magazinele la 5 p.m. în loc de 8 p.m în 2013, iar Macy şi Target au deschis la 6 p.m., cu două ore mai devreme decât anul trecut.

Terrance Martin, un camionagiu în vârstă de 42 de ani, s-a aşezat de Thanksgiving la coadă la un magazin Best Buy din Paramus (New Jersey) la ora 7 a.m. pentru a beneficia, la deschiderea de la 5 p.m. de un discount de 350 de dolari la un televizor Panasonic.

Martin a stat 10 ore la coadă în zi de sărbătoare, dar crede că a meritat, iar sora sa i-a adus curcan şi cartofi.

Tot mai multe achiziţii au loc au loc însă online. Cumpărătorii intenţionează să cumpere 44% din cadouri online, acesta fiind cel mai mare procentaj din istorie, potrivit estimărilor făcute luna trecută de federaţia retailerilor.

Pentru a profita de această tendinţă, Toys R şi Wal-Mart Stores au promovat sâmbătă, pe paginele lor de Internet, că a început cyber week.

Best Buy care a închis temporar site-ul de Black Friday, după ce traficul mare de pe dispozitivele mobile i-a afectat funcţionarea, a anunţat sâmbătă că multe dintre ofertele din acea zi sunt încă valabile.

Cheltuielile de consum, care reprezintă 70% din economia SUA, au crescut cu 2,2% în trimestrul trecut, faţă de aceeaşi perioadă a anului trtecut, depăşind estimările analiştilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici