Retailerii europeni sting luminile şi reduc orele de funcţionare pentru a economisi energie

Pe măsură ce facturile la energie cresc, iar ameninţarea raţionalizării creşte, unii comercianţi cu amănuntul europeni sting luminile şi iau în considerare reducerea orelor de funcţionare în această iarnă, scrie Reuters.

Urmărește
750 afișări
Imaginea articolului Retailerii europeni sting luminile şi reduc orele de funcţionare pentru a economisi energie

Şefii din domeniul energiei şi oficialii guvernamentali au îndemnat populaţia şi companiile să reducă consumul de energie şi să pună în aplicare planuri de urgenţă, astfel încât să fie mai puţin dependenţi de importurile de gaze în cazul în care vor exista penurii legate de războiul din Ucraina.

Filiala austriacă a lanţului multinaţional de magazine SPAR Group reduce orele de iluminat pentru publicitatea din faţa magazinelor şi în afara celor peste 1.500 de magazine din întreaga ţară, a declarat un purtător de cuvânt într-un e-mail.

Măsura va reduce consumul de energie al retailerului cu un milion de kilowaţi-oră anual, a precizat purtătorul de cuvânt, fără a preciza câţi bani se vor economisi astfel.

Luna trecută, şeful Leclerc a avertizat că cel mai mare retailer alimentar din Franţa şi-ar putea reduce orele de deschidere a magazinelor sale pentru a face faţă penuriei de energie.

Cu puţin peste o săptămână mai devreme, operatorul francez de supermarketuri Carrefour a semnat o "Cartă EcoWatt" cu operatorul reţelei naţionale de energie RTE, reducând consumul de electricitate în magazinele sale în perioadele de cerere ridicată.

Unii comercianţi cu amănuntul, inclusiv Colruyt şi Ahold din Belgia, ar putea fi parţial protejaţi de eventualele întreruperi şi de costurile mai mari datorită programelor existente de energie durabilă care conservă energia.

"Nu sunt planificate măsuri concrete pe termen scurt, dar ambiţia fermă este de a continua eforturile ca parte a politicii noastre energetice globale", a declarat un purtător de cuvânt al Colruyt. "De aceea, nu avem panouri luminoase, optăm pentru congelatoare închise, o cameră frigorifică etc.".

Compania are 44 de magazine cu "zero combustibil fosil", care nu folosesc păcură sau gaze naturale, ci sunt încălzite în întregime cu căldură reziduală şi electricitate ecologică, a precizat purtătorul de cuvânt.

Ahold caută, de asemenea, modalităţi de a reduce consumul de energie, a declarat directorul general Frans Muller într-un interviu.

"Nu am luat nicio decizie cu privire la orele de deschidere, dar ne uităm mult mai mult la utilizarea energiei", a spus el.

Compania a pus deja în aplicare unele programe de economisire a gazului, inclusiv funcţionarea magazinelor sale Albert Heijn în întregime cu energie sustenabilă anul viitor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici