- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Retailerul de bricolaj Obi nu poate menţine planul de extindere pentru acest an, cu cinci unităţi
Obi ar putea deschide următorul magazin în toamnă, sau chiar în primăvara anului viitor, a declarat directorul general al companiei, Romano Quinzi, precizând că retailerul de bricolaj nu poate menţine planul de extindere anunţat anterior, cu 5 unităţi în 2009, din cauza situaţiei economice incerte.
Obi, parte a grupului german Tengelmann, a anunţat în urmă cu un an, la conferinţa de lansare a reţelei în România, că va deschide 20 de magazine până la sfârşitul anului 2009, iar în toamna anului trecut a anunţat că va inaugura numai cinci unităţi în acest an.
"Nu avem cum să ne menţinem numărul de magazine anunţat anterior, având în vedere că situaţia s-a schimbat complet în ultimul an, piaţa imobiliară a avut un declin, iar noi trebuie să ne adaptăm la noile condiţii. (...) Încercăm să nu riscăm prea mult", a spus, miercuri, Quinzi, într-o conferinţă de presă.
Retailerul va deschide joi două magazine, la Arad şi Piteşti, reţeaua ajungând astfel la patru unităţi comerciale pe piaţa românească.
Pe de altă parte, directorul de expansiune al Obi, Carlos Hach, a precizat că scăderea preţurilor pe piaţa imobiliară nu are un efect imediat asupra planurilor de extindere ale Obi, având în vedere că retailerul lucrează prin intermediul unor parteneri, iar negocierile cu aceştia pot dura mai mult timp.
Quinzi a adăugat că obiectivele companiei pe termen lung rămân neschimbate, Obi intenţionând să ajungă numărul doi pe piaţa românască de retail de bricolaj în 5-6 ani, urmând ca ulterior să atace poziţia de lider.
"Targetul nu s-a schimbat, ci doar abordarea. Trebuie să vedem cum putem atinge această ţintă", a spus Quinzi.
Oficialul Obi a mai spus că orice variantă este posibilă, inclusiv achiziţia altor reţele de magazine.
Toate cele patru magazine ale Obi sunt amplasate în parcuri de retail, unde operează şi reţeaua de hypermarketuri real,-.
Numărul mediu de angajaţi într-un magazin Obi este, în perioada deschiderii, de 120-130 de persoane, iar ulterior numărul acestora scade la 90-100 de angajaţi.
Primele două magazine Obi de pe piaţa românească au fost deschise în noiembrie 2008, la Oradea şi Bucureşti.
Obi operează peste 520 de magazine în 13 ţări din Europa şi are peste 38.000 de angajaţi.
Principalele companii care activează pe piaţa românească de retail de bricolaj, alături de Obi, sunt Praktiker, Bricostore, Dedeman, Ambient, BauMax, Hornbach, Mr. Bricolage.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO