- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Retailul modern a depăşit ca pondere comerţul tradiţional în acest an
Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine discount, cash&carry şi supermarketuri, a depăşit în acest an 50% din totalul pieţei de profil, în detrimentul comerţului tradiţional, care în 2009 deţinea o cotă de 55%, a declarat Valentin Mircea, membru al plenului Consiliului Concurenţei.
"În raportul de acum un an, noi estimam comerţul tradiţional la 55% din piaţă şi marile lanţuri la 45%. În urma investiţiilor făcute de marile reţele, cuplat cu insolvenţe ale micilor magazine, comerţul modern a depăşit în acest an ca pondere pe cel tradiţional", a spus Mircea, prezent la evenimentul "Romania Retail Forum" organizat marţi de MEDIAFAX.
El a adăugat că se aşteaptă ca retailul modern să crească şi în anii următori.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un incendiu puternic a izbucnit în Sectorul 1 din București. Oamenii au primit mesaje RO-Alert din cauza degajărilor mari de fum
-
Atacul din Germania. Ce ştim până acum despre atacul de la piaţa de Crăciun din Germania. Detalii despre atacator
-
Războiul din Ucraina. Dronele ucrainene lovesc adânc în inima Rusia. Trupele Moscovei avansează în regiunea Doneţk
-
Răstunare de situaţie în cazul atacului din Germania. Teroristul pare a fi anti-religie şi anti-imigraţie
Potrivit reprezentantului Consiliului Concurenţei, "epoca" investiţiilor de tip green-field în comerţ nu mai este de actualitate, de acum fiind aşteptate achiziţii între lanţurile de retail.
"Ne aşteptăm să se cumpere unele pe altele. În Germania sunt doar cinci lanţuri, în Austria două. Vom fi mult mai atenţi la asemenea operaţiuni de concentrare, vom avea obiecţii şi poate chiar refuzuri, dar asta mai târziu", a mai spus Mircea.
El a adăugat că instituţia pe care o reprezintă nu poate face reglementări în domeniu, ci doar recomandări.
"Vis-a-vis de plângerile legate de faptul că preţurile sunt prea mari în magazine, suntem încă mult sub media europeană, dar ele sunt mari pentru puterea de cumpărare a românilor. Ele pot fi scăzute nu prin reglementări, ci prin concurenţă", a precizat Mircea.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieţei GfK, retailul modern va ajunge în 2015 la o cotă de piaţă de 54% din consumul total de produse de largă folosinţă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO