Prima pagină » Economic » Reţeaua feroviară a Germaniei este paralizată. A început cea mai mare grevă din istoria Deutsche Bahn

Reţeaua feroviară a Germaniei este paralizată. A început cea mai mare grevă din istoria Deutsche Bahn

Mecanicii de tren germani au început o grevă de şase zile din cauza orelor de lucru, o mişcare care a paralizat reţeaua feroviară a ţării şi care, potrivit avertismentelor directorilor din mediul de afaceri, ar putea costa economia naţională până la 1 miliard de euro.
Reţeaua feroviară a Germaniei este paralizată. A început cea mai mare grevă din istoria Deutsche Bahn

Greva, declanşată de sindicatul GDL, este cea mai lungă din istoria de 30 de ani a Deutsche Bahn, operatorul feroviar de stat din Germania, informează Financial Times.

Greva a afectat transportul de marfă începând de marţi seara şi serviciile de pasageri începând de miercuri dimineaţa, urmând să continue până luni seara la ora 18.00. Deutsche Bahn intenţionează totuşi să opereze câteva servicii regionale, cu aproximativ unul din cinci trenuri pe distanţe lungi în circulaţie.

Unele dintre arterele cheie ale Europei au fost afectate de grevă. „Transportul european de marfă prin Alpi, Polonia sau spre Scandinavia, precum şi porturile maritime din Olanda sau Belgia sunt afectate”, a anunţat Deutsche Bahn.

Liderii din mediul de afaceri au avertizat asupra unor perturbări semnificative, într-un moment în care economia ţării stagnează deja. Produsul intern brut a scăzut cu 0,3% anul trecut, ceea ce înseamnă că Germania a fost cea mai slabă economie majoră în 2023.

Greva va însemna „constrângeri dure, chiar opriri ale producţiei, reduceri ale producţiei şi opriri în industrie”, a declarat Tanja Gönner, director general al BDI, principalul lobby al mediului de afaceri german. „Industria germană se află deja într-o situaţie fragilă, având în vedere stagnarea economiei”.

Ea a făcut apel la toate părţile să „lase rapid deoparte conflictul salarial”, avertizând că pagubele economice cauzate de cele şase zile de acţiuni sindicale ar putea ajunge la 1 miliard de euro.

Cererea GDL de a avea o săptămână de lucru de 35 de ore cu salariu integral, faţă de 38 de ore în prezent, a fost respinsă de conducerea Deutsche Bahn.