- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.09.2010, 16:09)
- Cristina Cuncea , Cristina Cuncea ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Riscul valutar şi mediul economic instabil, obstacole în extinderea retailerilor în România
Riscul valutar şi mediul economic instabil sunt percepute ca obstacole de către retailerii internaţionali în extinderea pe piaţa românească, dar, pe termen lung, din cauza stocului redus de spaţii comerciale, companiile străine de profil vor investi în România, consideră reprezentanţii DTZ.
Urmărește
123 afișări
Riscul valutar şi mediul economic instabil, obstacole în extinderea retailerilor în România (Imagine: Daniel Mihăilescu/Mediafax Foto)
"Ca şi în Anglia, şi în România, riscul valutar este perceput de retaileri ca un obstacol pentru extindere. Retailerii, cei mai mulţi, produc şi au producţia cuantificată în euro, iar în România ar trebui să vândă în moneda naţională, şi de aceea riscul valutar este mai mare decât în zona euro", a declarat Martyn Chase, preşedintele EMEA Retail în cadrul DTZ, agenţiei MEDIAFAX, la un seminar pe tema pieţei de retail.
El a menţionat că, pe lângă riscul valutar, mediul economic instabil este un alt obstacol pentru retailerii internaţionali care vor să se extindă în România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
Pe de altă parte, Chase menţionează că România are şansa de avea încă o piaţă de retail cu potenţial şi posibilitatea să înveţe din greşelile făcute de alte ţări mai dezvoltate.
"România are un potenţial enorm având în vedere stocul redus de spaţii comerciale. În următorii 25 de ani, având în vedere că România are 20 de milioane de locuitori, piaţa ar putea suporta în total 100-150 de centre comerciale. Retailerii sunt interesaţi să se extindă mai ales în centre comerciale şi mai puţin în spaţii stradale, pentru că primele sunt mai profitabile", a spus Chase.
Potrivit DTZ, România are în prezent un stoc de spaţii comerciale moderne de circa 1,3 milioane de metri pătraţi, în condiţiile în care în Polonia acesta ajunge la 7,1 milioane de metri pătraţi, în Cehia la 2,77 milioane de metri pătraţi şi Ungaria la 1,9 milioane metri pătraţi.
În acelaşi timp, Simina Istrate, senior associate Colliers International România, a declarat, în cadrul aceluiaşi eveniment, că retailerii sunt la începutul expansiunii pe piaţa românească, astfel că "mai este destul loc pentru noi intrări".
"Avem o piaţă de retail care este la începutul dezvoltării. Retailerii s-au extins şi apoi din cauza crizei s-au oprit. În acest an interesul acestora a revenit şi au unde să se extindă. În 2009 retailerii se opriseră şi din a analiza piaţa, dar acum au început să se uite din nou la oportunităţi de extindere", a spus Istrate, menţionând că în prezent cei care deschid noi magazine obţin condiţii mai bune de la proprietari şi au, de asemenea, posibilitatea de a intra în centre bune.
Ea a dat exemplul retailerului suedez H&M, care ar fi avut în plan de fapt intrarea în România abia peste 2-3 ani.
"Intrarea H&M este logică. Ei oricum voiau să intre în România în următorii 2-3 ani. Au venit acum pentru că sunt condiţii bune pe piaţă şi în plus sunt disponibile şi locaţii bune. Au fost retaileri care şi-au restrâns activitatea din cauza crizei şi astfel H&M a avut loc în mall-uri în care înainte nu prea mai puteai intra", a explicat Istrate.
În opinia sa, în următoarele 12-18 luni, piaţa va începe să îşi revină, astfel că va fi mai activă decât în 2008-2009.
În ceea ce priveşte dezvoltatorii de centre comerciale, reprezentantul Colliers consideră că în următorii 2-3 ani vor apărea pe piaţă mai multe investiţii în centre comerciale, în condiţiile în care în ultimii doi ani cele mai multe au fost oprite din cauza lipsei de finanţare.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe