Ritmul de creştere a pieţei farma din România s-a redus în 2010, pentru al treilea an consecutiv

Ritmul de creştere a pieţei farmaceutice din România s-a redus în 2010, pentru al treilea an consecutiv, până la 16%, pe fondul crizei financiare care a dus la scăderea puterii de cumpărare, valoarea vânzărilor situându-se la 10,2 miliarde lei, potrivit datelor IMS Health.

Urmărește
6 afișări

În 2009, piaţa de profil a crescut cu 18,5% faţă de anul anterior, la aproximativ 8,7 miliarde de lei.

"Motorul a fost ca de obicei canalul de retail, în condiţiile în care canalul de spital şi-a diminuat în continuare ponderea din piaţa totală, coborând sub 13%", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul general al IMS Health România, Corina Ciolan.

Pe grupe de produse, vânzările de medicamentele eliberate pe reţetă (Rx) au crescut cu 18,3%, la 9 miliarde de lei, şi au reprezentat aproximativ 90% din piaţa farmaceutică, în timp ce produsele eliberate fără reţetă (OTC) au înregistrat un avans de 3%, la 1,2 miliarde de lei.

"Creşterea de doar 3% pentru produsele OTC a fost determinată cel mai probabil de problemelor financiare care au dus la schimbarea priorităţilor în consum, fiind un segment sensibil la preţ şi care nu este inclus în sistemul de vânzări compensate", a precizat directorul general al companiei.

Cele mai bine vândute medicamente anul trecut au fost produsele adresate afecţiunilor cardiovasculare, care au înregistrat un avans de 18%. Aceste produse deţin aproape 20% din valoarea pieţei farmaceutice, potrivit IMS Health România.

"Urmează îndeaproape produsele din oncologie şi transplant, care cumulează 16% din piaţă, dar care au crescut spectaculos în 2010, cu 28% faţă de 2009. Medicamentele anti-infecţioase şi cele adresate sistemului nervos sunt următoarele clasate, cu o pondere aproape egală, în jur de 14% din piaţă fiecare", a adăugat Ciolan.

Potrivit datelor IMS Health, în fruntea topului companiilor de pe piaţa din România s-a aflat în 2010 grupul farmaceutic francez Sanofi-Aventis (inclusiv Zentiva), cu 10% din piaţă, urmat de compania elveţiană Roche, cu 9,5%. Pe următoarele două poziţii s-au clasat grupul elveţian Novartis (inclusiv Sandoz) cu 6,8%, grupul britanic GlaxoSmithKline (inclusiv Europharm) cu 6,7%, compania americană Pfizer (5,1%), compania franceză Servier (4,5%) şi grupul britanic AstraZeneca (4,2%).

"Jucătorii care au avut creşteri deosebite în 2010 sunt AstraZeneca, cu un salt de peste 36%, şi corporaţia Novartis cu un avans de aproape 20% faţă de cifrele din 2009", potrivit datelor IMS Health.

IMS Health furnizează servicii de cercetare pentru industria farmaceutică şi de servicii medicale. Grupul are activităţi în peste 100 de ţări din lume, iar în 2009 a raportat o cifră de afaceri de 2,2 miliarde dolari.

Rapoartele companiei sunt realizate pe baza preţurilor la medicamente la intrarea în farmacii, la preţ de distribuţie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici