Numărul agenţiilor imobiliare a crescut cu peste 20% în ultimii ani la nivel naţional. Cele mai importante sunt concentrate în Bucureşti
Primele 75 de companii cu activitate imobiliară din România, cu o cifră de vânzări mai mare de 2 milioane de lei, au înregistrat în anul 2021 o cifră totală de afaceri de 518.921.402 lei (aprox. 105,044 mil. euro), iar profiturile realizate de acestea au fost de 134.370.707 lei (aprox. 27,145 mil. euro), potrivit bilanţurilor publicate de către Ministerul Finanţelor, citate în studiiul rrealizat de compania Blitz din Cluj-Napoca.
Printre serviciile prestate de aceste companii se numără activităţile de intermediere imobiliară, dar şi construcţii, consultanţă în investiţii, leasing şi brokeraj, comercializare de materiale de construcţii, constructii civile, industriale, social-culturale, dezvoltări şi modernizări de drumuri, străzi şi platforme, etc.
În ansamblu, majoritatea companiilor din top 10 au reuşit în 2021 cel puţin să-şi dubleze cifra de afaceri, unele dintra acestea reuşind creşteri cu mult mai mari. Deşi a fost încă pandemie, imobiliarele au rămas atractive, iar firmele cu vechime pe piaţă au reuşit să atragă categorii noi de clienţi şi să-şi crească afacerile.
Printre companiile analizate o singură companie are peste 100 de angajaţi, 10 companii au între 10 şi 100 de angajaţi, restul companiilor având sub 10 angajaţi.
”În condiţiile în care majoritatea companiilor imobiliare preferă relaţiile de colaborare cu agenţii săi, numărul angajaţilor arată, de fapt, cât personal de sprijin au aceste companii şi cât de dezvoltate sunt sistemele şi procedurile lor interne”, spune Cătălin Priscorniţă, CEO şi fondator Blitz.
Ca repartizare geografică, cele mai multe agenţii din top sunt concentrate în Bucureşti. Din cele 75 de companii cu activitate în imobiliare, analizate, 37 şi-au desfăşurat activitatea în Bucureşti, 11 în Ilfov, 5 în Cluj, 5 în Timiş, 3 în Braşov, 2 în Arad, 2 în Bihor, 2 în Iaşi, şi câte 1 în alte regiuni şi oraşe.