România, cea mai rapidă creştere din UE la înmatriculările auto în primele două luni din 2012. Ce maşini sunt în topul mărcilor

Înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 54% în primele două luni ale anului faţă de perioada similară din 2011, la peste 9.000 de unităţi, cea mai semnificativă creştere din UE ca procent, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 8,3%, conform datelor prezentate joi de constructorii auto.

Urmărește
2237 afișări
Imaginea articolului România, cea mai rapidă creştere din UE la înmatriculările auto în primele două luni din 2012. Ce maşini sunt în topul mărcilor

România, cea mai rapidă creştere din UE la înmatriculările auto în primele două luni din 2012. Numărul înmatriculărilor a urcat cu 54% (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a crescut în lunile ianuarie şi februarie de la 5.886 la 9.063 de unităţi, iar la nivelul lunii februarie a fost înregistrat un avans de 27,4%, de la 3.238 la 4.126 de automobile, se arată într-un comunicat transmis joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care preia datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Piaţa auto în ansamblu, inclusiv vehiculele pe două roţi, autobuzele şi microbuzele şi vehiculele pentru transportul mărfurilor, a avut o creştere de 20,94% a numărului înmatriculărilor de autovehicule noi în luna februarie raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, la 5.713 unităţi, potrivit DPRCIV.

În topul mărcilor, înmatriculările de autoturisme noi Dacia în România au urcat în februarie cu 9,81%, la 996 unităţi, în timp ce Skoda a înregistrat un avans de 23,04%, la 470 de maşini. Volkswagen a afişat un avans de 36,25%, la 436 unităţi, Ford a reuşit o creştere de 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de înmatriculări, notează instituţia.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi la nivelul UE a scăzut în primele două luni ale anului cu 8,3%, de la 2,027 milioane la 1,858 milioane, se spune în comunicatul ACEA.

În luna februarie, piaţa auto din UE s-a restrâns cu 9,7%, de la 984.010 la 888.878 înmatriculări.

România a înregistat în primele două luni ale anului cea mai puternică creştere ca procent, în timp ce Polonia a avut cea mai bună evoluţie ca volum, câştigând peste 6.000 de înmatriculări de autoturisme noi (plus 15,2%), de la 41.800 la 48.169 unităţi.

Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat în ianuarie-februarie o evoluţie uşor negativă, de minus 0,2%, de la circa 435.500 la 434.500 de unităţi, în timp ce Franţa, a doua economie a UE, a afişat scăderi de peste 20% atât în primele două luni - la 310.056 unităţi, cât şi în luna februarie - la 163.010 înmatriculări, marcând cele mai puternice scăderi ca volum.

Dacia a înregistrat o scădere de 6% a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în primele două luni ale anului, de la 38.169 la 35.878 unităţi. În februarie, înregistrările de automobile Dacia au coborât cu 5,2%, de la 18.212 la 17.259 unităţi.

Grupul Renault, al treilea mare constructor european şi proprietarul Dacia, a consemnat însă un declin de aproximativ 24% atât în primele două luni, cât şi în februarie. Astfel, înmatriculările de autoturisme noi Renault şi Dacia au coborât în ianuarie-februarie cu 24,6%, la 165.333 unităţi.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a înregistrat de la începutul anului o scădere de 0,9% a numărului înmatriculărilor în UE, de la circa 446.000 unităţi la 442.000 unităţi.

Peugeot, al doilea jucător de pe continent, a consemnat un declin de 15,8%, de la 281.800 la 237.175 unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici