România, codaşă la cumpărăturile pe internet

Cumpărăturile pe internet au câştigat popularitate în România în ultimii ani, însă numai 4% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au realizat cel puţin o achiziţie online în 2008, faţă de o medie UE de 32%, potrivit datelor prezentate vineri de Eurostat.

Urmărește
15 afișări
Imaginea articolului România, codaşă la cumpărăturile pe internet

România, codaşă la cumpărăturile pe internet (Imagine: Mediafax Foto)

Procentajul populaţiei care apelează la magazinele de pe internet a crescut, în România, de la 0% în 2004, la 1%, respectiv 4% în 2008, însă ţara se situează pe penultima poziţie în funcţie de acest indicator între cele 27 de state membre, devansând numai Bulgaria, cu un procentaj de 3%.

La nivelul Uniunii Europene, procentajul a urcat de la 20% din populaţia cu vârste între 16-74 de ani în 2004 la 26% în 2006, 30% în 2007 şi, respectiv, 32% în 2008.

Topul clasamentului este compus din Danemarca (59%), Marea Britanie (57%), Olanda (56%), Germania şi Suedia (53% fiecare) şi Finlanda (51%), la polul opus situându-se Bulgaria (3%), România (4%), Lituania (6%), Grecia şi Cipru (câte 9%).

Grupa de vârstă cu cea mai mare prezenţă în magazinele online în UE a fost, în 2008, intervalul 25-34 de ani (47% dintre indivizi au realizat cel puţin o achiziţie pe internet), urmată de tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (41%), în timp ce grupele de vârstă 45-34, 55-64 şi 65-74 au înregistrat procentaje de 31%, 20% şi, respectiv, 9%.

Cele mai populare bunuri şi servicii tranzacţionate pe internet în 2008 în UE au fost cele din sectorul turismului, urmate de îmbrăcăminte şi echipamente sportive, cărţi şi reviste, bunuri casnice şi bilete pentru diverse evenimente culturale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici