Prognozele celor patru mari producători de televizoane semnalează că sectorul de profil nu va reuşi să profite de trimestrul patru, în care în mod tradiţional au loc cele mai mari vânzări, unii analişti anticipând că preţurile ar putea scădea cu până la 25% în 2010.
Grupuri cum sunt Microsoft şi Intel se bazează tot mai mult pe cererea din sectorul corporatist, populaţia fiind reticentă la cumpărături.
„În acest sezon de Crăciun va avea loc un război al preţurilor. Întreaga strategie din acest an se rezumă la a vinde mai repede şi mai ieftin„, a declarat Tsutomu Yamada, analist la kabu.com Securities din Tokyo.
Fabricanţii de televizoare au mizat în acest an că televizoarele cu ecrane LED sau cele 3D vor preveni declinul anual al preţurilor de 20%-25%, dar speranţele nu s-au materializat din cauza creşterii pesimismului cumpărătorilor.
Sony şi-a redus estimările privind profitul diviziei de electronice care fabrică televizoare, întrucât vânzările de televizoare Bravia şi 3D vor fi sub aşteptări.
Grupul a majorat prognoza pentru profitul net al grupului, cu 17%, la 70 miliarde yeni (867 milioane dolari), ca urmare a câştigurilor din jocuri şi computere.
Panasonic nu îşi îmbunătăţeşte prognozele pentru acest an, chiar dacă profitul din primul semestru a fost peste aşteptări, din cauza scăderii preţurilor, aprecierii yenului şi scumpirii materiilor prime.
Samsung şi LG, primii doi mari producători de televizoare la nivel mondial, au exprimat temeri similare, din cauza aprecierii won-ului (moneda sud-coreeană).
Merrill Lynch anticipează că vânzările mondiale de televizoare LCD vor creşte în acest an cu 24% (faţă de o estimare anterioară de 29%), la 180 milioane de unităţi.