România, locul 11 în UE după avansul înmatriculărilor de maşini noi

România s-a plasat în primul semestru pe poziţia a unsprezecea la nivelul Uniunii Europene (UE) după avansul înmatriculărilor de maşini noi, de 4,5%, piaţa auto autohtonă rămânând, alături de cea poloneză, cea mai importantă din Europa de Est după numărul de automobile noi.

Urmărește
21 afișări
Imaginea articolului România, locul 11 în UE după avansul înmatriculărilor de maşini noi

România, locul 11 în UE după avansul înmatriculărilor de maşini noi (Imagine: Mediafax Foto)

Înmatriculările de maşini noi în statele estice ale UE au crescut în primul semestru, în medie, cu 4,1%, faţă de un declin de 2,3% la nivelul blocului comunitar, iar România şi Polonia au rămas cele mai mari pieţe din regiune, potrivit unui studiu al Asociaţiei Europene pentru Industria Auto (ACEA).

Piaţa auto din România a înregistrat un avans de 4,5%, al cincilea din Europa de Est, de la 143.396 vehicule înregistrate în ianuarie-iunie 2007 la 149.803 de unităţi în prima jumătate a acestui an.

Potrivit raportului, din punct de vedere al mărimii, piaţa din România este similară cu cea din Polonia, unde s-au înmatriculat în primul semestru 152.485 maşini, în creştere cu 2,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

În ceea ce priveşte celelalte pieţe din regiune, creşteri mai puternice decât în România au avut loc în Lituania (36,2%, respectiv 12.810 vehicule), Bulgaria (20,5%, cu 23.292 automobile) sau Slovacia (19,3%, anume 34,883 unităţi).

Cea mai slabă evoluţie din Europa de Est a fost consemnată în Letonia, cu un declin de 32,2%, respectiv doar 11.722 maşini noi înmatriculate.

Potrivit ACEA, marca românească Dacia, deţinută de grupul francez Renault, a avut cel mai bun avans, de 37,5%, dintre brandurile auto comercializate în Europa de Vest, cu o cotă de piaţă de 0,6%, în urcare cu 0,2 puncte procentuale faţă de primul semestru din 2007.

Dacia a vândut 45.253 de maşini în ţările occidentale, faţă de 90.657 la nivelul UE, consemnând, în cele 27 de state, un avans mediu de 6,4%.

Cea mai de succes marcă în perioada analizată a fost Nissan, cu o creştere de 25,9%, la 197.961 de unităţi comercializate în Uniunea Europeană., în timp ce grupul german Volkswagen a înregistrat cel mai important volum de vânzări, de 1,63 milioane de automobile, în scădere cu 1,9%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici