România nu a avut până în prezent o piaţă a autovehiculelor rulate

România nu a avut până în prezent o piaţă a autovehiculor rulate, deoarece vânzările de unităţi noi mergeau bine, iar dealerii trebuie să dezvolte puternic operaţiunile cu maşini la mâna a doua, ca parte importantă a afacerilor lor, potrivit unui director al importatorului Peugeot, Trust Motors.

Urmărește
44 afișări
Imaginea articolului România nu a avut până în prezent o piaţă a autovehiculelor rulate

România nu a avut până în prezent o piaţă a autovehiculor rulate (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

"Noi trebuie acum să dezvoltăm o piaţă care ne-a lipsit, pentru că nimeni n-a fost interesat să o construiască, deoarece vânzările de vehicule noi mergeau foarte bine", a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul de marketing şi comunicare al Trust Motors, Radu Cristian.

El a adăugat că o piaţă de 140.000 de autovehicule noi în România, care ar însemna o scădere de 55%, nu va determina dealerii "să facă horticultură", dar va reorienta activitatea acestora şi către activităţi care până acum nu erau luate în calcul.

"Afacerea corectă este cea completă. (...) Dacă este mai profitabil să vinzi maşini second-hand decât noi... răspunsul este şi da şi nu, deoarece fiecare tip de vehicul implică riscuri de cost specifice", a spus Cristian.

Astfel, o maşină rulată care stă pe stoc mai multe luni se devalorizează mai puternic decât una nouă şi are nevoie de înlocuirea consumabilelor.

Trust Motors urmăreşte să-şi dezvolte semnificativ afacerile cu maşini rulate, apreciind că actualele condiţii de piaţă sunt favorabile. acestui segment.

"Piaţa neprofesionistă de maşini se adresează celor care cumpăra cash, ori în acest moment disponibilitatea de cash este mică. Nu pot fi finanţate maşinile second-hand din piaţa gri. (...) Am întâlnit clienţi care caută finanţare, nu maşină", a declarat oficialul Trust Motors.

Compania asigură finanţare pentru un automobil nou sau rulat, indiferent de veniturile solicitantului, cu condiţia unui avans de 20-25%.

Cristian a adăugat că preţurile maşinilor rulate din sistemul de comercializare organizat nu vor fi mult diferite de cele de pe piaţa liberă, deoarece prin practicarea unor preţuri mari dealerii nu ar putea supravieţui.

Trust Motors vrea să elimine stocurile de maşini cu an de fabricaţie 2008 şi va practica, în perioada următoare, preţuri agresive.

Ţinta de vânzări pentru acest an este de 5.800 de automobile şi vehicule comerciale, în scădere cu 55% faţă de anul trecut, în ritmul pieţei. Astfel, Peugeot şi-ar conserva cota de piaţă de 4,1% consemnată în 2008.

În ceea ce priveşte comerţul cu maşini rulate, vânzările pe anul trecut au totalizat 520 de unităţi, iar pentru acest an oficialii Trust Motors aşteaptă un volum de cel puţin 1.250 de maşini, în creştere de aproape 2,5 ori. Pentru 2010 compania estimează livrarea a cel puţin 1.500 de maşini rulate.

Vânzările de automobile noi din România au scăzut cu 21,3% în august faţă de luna anterioară, la 9.607 maşini noi, şi cu 53,5% în primele opt luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 92.428 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

Înmatriculările de automobile noi au căzut cu 59,4% în primele opt luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 81.857 unităţi, iar înregistrările de maşini rulate au avansat cu 8,1%, la 152.620 unităţi, conform Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor. În primele opt luni ale anului trecut au intrat în circulaţie 201.915 maşini noi şi 141.153 automobile rulate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici